Grafik Tasarım | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GRA107 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Fotoğraf | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA Öğr.Gör. ÇAĞAN ÇANKIRILI Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, dijital fotoğraf üretiminin temel metotlarını öğretmeyi hedefler. Öğrencinin dijital fotoğraf imajları üretme alanında temel bilgiye sahip olarak yaratıcılığını destekleyecek ve geliştirecek teorik ve pratik temel zemin oluşturabilmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, temel fotoğraf teknikleri ve terminolojisinin öğrenilmesi, temel tasarım prensiplerinin fotoğrafta uygulanması, alana dair temel metinlerin incelenmesini kapsamaktadır. Ders içerisinde uygulamaya yer verilerek öğrencilerden de ödevleri için araştırma ve çekim yapması kısa sunumlarla çalışmalarını paylaşmaları beklenmektedir. Teorik bilgiler öğrencilere fotoğraf sanatı tarihinden görsel örneklerle desteklenerek aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel ders sunumu. Dersin tanıtımı. | - |
2) | Fotoğrafın kısa tarihi. Fotoğraf kamerasının özellikleri ve kullanımı. Fotoğraf kamerası nasıl çalışır? Diyafram ve perde (örtücü) nedir? Neden ikisine de ihtiyaç duyuyoruz? | Konulara ilişkin çalışmalar |
3) | Kamera ve lens seçimi. | Konulara ilişkin açıklamalar |
4) | Fotoğrafta ışık ve kompozisyon. proje | Konulara ilişkin çalışmalar |
5) | Proje eleştirisi. | Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir. |
6) | Fotoğraflar nasıl anlam kazanır? | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Beyaz Dengesi | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Ara Sınav | Sınav hazırlığı |
9) | Fotoğraf Sanatçıları | Konulara ilişkin çalışmalar |
10) | Fotoğraf sanatçıları, öğrenci sunumları | Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir. |
11) | Fotoğraf sanatçıları, öğrenci sunumları | Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir. |
12) | Örnekler ve kullanılan teknikler | Konulara ilişkin çalışmalar |
13) | Örnekler ve kullanılan teknikler | Konulara ilişkin çalışmalar |
14) | Final ödevi açıklaması - Tipoloji | Konulara ilişkin çalışmalar |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Fotokopi olarak dağıtılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Dijital fotoğrafçının el kitabı : fotoğraflarınızı profesyonellerinki gibi gösterecek adım adım ipuçları / Kelby, Scott ; çev.: Mehmet Çömlekçi Fotoğrafçılar için eleştirel kuram / Grange, Ashley La ; çev.: Elif Özdemir; hzrl. Mehmet Öznur; tas.: Aydın Gökay Photography : a concise history : 136 illustrations, 8 in color / Jeffrey, Ian On photography / Sontag, Susan, 1933-2004. Camera lucida : fotoğraf üzerine düşünceler / Barthes, Roland, 1915-1980 ; çev.: Reha Akçakaya |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | 4 |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | 5 |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | 5 |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 5 |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 4 |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | 4 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | 4 |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 5 |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | 4 |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 3 |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 4 |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |