Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Ustaların eserlerini izleyerek, inceleyerek, öğrencinin görsel hafızasını zenginleştirmek.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Her türlü çizim / çizgisel anlatım tekniklerini uygulamalı olarak yapabilmek.
|
2) Çizgi, leke, ton ve doku bilgilerini aralarındaki bağlantıları kurarak üretimlerinde kullanmak
|
3) Nokta, Çizgi, Düz çizgi, kırık çizgi, kalın çizgi, eğik çizgi gibi farklı çizgileri çalıştığı deseni üzerinde etkin bir biçimde kullanmak
|
4) Zaman kavramı üzerinden kısa süreli kroki çalışmaları yapmak.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Çalıştığı canlı ve cansız nesne, figür, mekan üzerinde oran, orantı, proporsiyon ve plan kavramlarını araştırmak.
|
2) İç mekan ve dış mekan çalışmalarında düzlem, perspektif, ölçülendirme prensiplerini birbirleri ile ilişkilendirerek kullanmak.
|
3) İki boyutlu yüzey üzerinde; ölü doğa, figur ve imgesel açık- kapalı kompozisyonlar oluşturmak üzerine becerilerini geliştirir.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Oran-orantı, ön-arka ilişkilerini kavrayabilmek.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin görev ve sorumluluklarının aktarılması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Nokta, Çizgi, Düz çizgi, Kırık çizgi, Spiral çizgi ve etkileri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Desende oran, ölçü, plan kavramı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Geometrik şekillerde plan ilişkisi. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Kısa süreli kroki çalışmaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Canlı model çalışmalarında plan ilişkileri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Model çalışması: canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Ara sınav |
Yok |
9) |
Model çalışması : durağan cansız modelden kroki çalışmaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Model çalışması : durağan cansız modelden kroki çalışmaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Model çalışması : durağan cansız modelden kroki çalışmaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Model çalışması : durağan cansız modelden kroki çalışmaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Model çalışması ( uzun süreli ) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Model çalışması ( uzun süreli ) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Fotokopi olarak dağıtılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
- Resim - 1 / Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim / Prof. Dr. Mustafa Aslıer
1. Geleceğin Ressamları İçin Çizim Teknikleri : malzemeler, örnek çizimler, projeler / Stanyer, Peter ; çev.: Işılar Kür. İstanbul : Alfa, 2008.
2. Abidin Dino : özel kolleksiyon (1978-1993) / Demirel, Selçuk. İstanbul : Yap Kredi Yayınları, 2003.
3. İnsanların çizimi : yüzler ve figürler / Civardi, Giovanni ; çev.: Ceylan Öztürk; ed.: Emre Zeytinoğlu. İstanbul : Koleksiyon Yayıncılık, 2014.
4. Perspektif sanatı : Herkes için temel kılavuz / Metzger, Phil ; çev.: Gizem Aldoğan; ed.: Firdevs Candil Çulcu. İstanbul : Hayalperest Yayınevi, 2012.
5. Desen Sanatı-1 Temel İlkeler ve Teorik Bilgiler, Nazım Mehmet- Nurdan Karasu Gökçe ,Hayalperest Yayınevi
6. Tüm Yönleriyle Çizim Sanatı, Gabriel Martin Roig, Remzi Kitapevi
7. The Drawing Book, Sarah Simlet
8. Çizimin Temelleri, Barber Barrington
9. Pontormo Drawings - Jacopo Carucci Pontormo and Salvatore S., Harry N. Abrams, INC.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
|
4 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
|
4 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
|
4 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
|
5 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
|
5 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır.
|
5 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
|
5 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
|
4 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
|
5 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
|
5 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
|
5 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
|
4 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
|
4 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
|
5 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4 |