Dersin Amacı: |
Tipografinin tarihi, temel terimleri, temel yazı karakterleri ve anatomileri konularında bilgiler vermek. Uygulamalı projeler ışığında tipografik tasarım kriterlerini öğretmek. Tasarım kalitelerini, tasarımın temel ilkelerini kavramak. Grafik tasarım teknikleri ve yaratıcı becerileri geliştirmek.
|
Dersin İçeriği: |
Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kazandırılır. Öğrencinin yaratıcı gücünü kullanarak gözlem, izlenim ve duygularını sanat yoluyla ifade edebilme yeteneği geliştirilir. Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler ve bunun yanında nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim, biçim, sekil, mekan, ölçü, oran, aralık, doku, renk, hareket, ışık, gölge gibi temel tasarım ögelerinin tanıtımı ve görsel üzerindeki etkisi öğretilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tipografinin tanımı, işlevi ve grafik tasarım çalışmalarındaki önemi hakkında
genel bilgilendirme
|
Örnek incelemesi |
2) |
Tipografinin ve kaligrafinin grafik tasarım uygulamalarında
doğru ve etkili kullanımına ilişkin görsellerin incelenmesi ve uygulanması
|
Örnek incelemesi. |
3) |
Deneysel tipografide dikkat çekici, ilgi uyandırıcı uygulamaların yapım aşamaları ve kelime kavram ve özellikleri |
Örnek incelemesi. |
4) |
Yazı karakterlerinin uygun satır aralığında yazılması ve harf aralık
çalışmalarının yapılması
|
Örnek incelemesi. |
5) |
Majiskül ve miniskül yazıların metin
içerisindeki etkilerinin değerlendirilmesi
|
Örnek incelemesi. |
6) |
Renk nedir? Rengin psikolojik etkileri, tasarımda rengin önemi. Örneklerle anlatılması / Tasarım prensipleri ve sanatın öğeleri? Örneklerle tanımlamaları |
Örnek incelemesi. |
7) |
Afiş tasarımında kullanılan tipografik yazı karakterlerinin rengi, ölçüsü,
ağırlığı ve stillerin özellikleri
|
Örnek incelemesi. |
8) |
Ara sınav |
Yok |
9) |
Ön taslak hazırlama süreci |
Yok |
10) |
Uygulama çalışmaları |
Yok |
11) |
Harf biçimlerini geliştirme ve dönüştürme |
Yok |
12) |
Uygulama çalışmaları |
Yok |
13) |
Üç boyutlu harf çalışması |
Yok |
14) |
Tipografik afiş |
Yok |
15) |
Final |
Yok |
16) |
Final |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
|
5 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
|
4 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
|
5 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
|
5 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır.
|
5 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
|
5 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
|
4 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
|
5 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
|
5 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
|
5 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
|
4 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
|
4 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
|
5 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4 |