Grafik Tasarım | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GRA203 | ||||||||
Ders İsmi: | Baskıresim I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Grafik eğitimi alan öğrencinin değişik baskı tekniklerini kullanarak doku, biçim, ritm gibi estetik ögelerle karşılaşmasını sağlayıp deneme yanılmalarla imgesel dünyasını zenginleştirerek geçmişten günümüze özgün baskı eserler konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Baskıresim konusunda araştırma teknik ve yöntemlerini anlatarak güvenilir içeriklere ulaşımını sağlamaktır. Öğrendiklerini bu derste uygulayabilmesi ve günlük yaşamdan değişik malzemeler kullanması, tahta, linol, muşamba, çinko kalıplarla, öğrencinin siyah beyaz ve renkli çalışmalarla kurgusal, somut ve soyut düzenlemeler yapmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Özgün baskı resmin tanımı, tekniklerinin ve atölye kullanımının anlatılması | Yok |
2) | Günlük yaşamdan ve doğadan elde edilen baskıya elverişli değişik doku ve biçimdeki malzemelerle baskı çalışması | Yok |
3) | Baskı çalışmasına devam | Yok |
4) | Boyutları büyülterek baskı çalışmasına devam | Yok |
5) | Yapılan işlerin değerlendirilmesi | Yok |
6) | Cam ve muşamba gibi kalıpların yüzeylerine boya verilerek, kağıt sırtından kalem ve sürtme metoduyla mono baskı çalışması | Yok |
7) | Baskı çalışmasına devam | Yok |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Tahta baskı tekniği ile siyah beyaz baskı çalışması için eskiz çalışması | Yok |
10) | Tahta kalıp oyma çalışmaları | Yok |
11) | Oyma - basma çalışmalarına devam | Yok |
12) | Oyma - basma çalışmalarına devam | Yok |
13) | Tahta baskı ile eser veren Türk ve yabancı sanatçıların eserlerinden örnekler | Yok |
14) | Tahta baskı ile eser veren Türk ve yabancı sanatçıların eserlerinden örnekler | Yok |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Gerektiğinde sınıfta dağıtılacaktır |
Diğer Kaynaklar: | Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim - Dr. Mümtaz Işıngör , Prof. Dr. Erol Eti, Prof. Dr. Mustafa Aslıer, 1986. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | 3 |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 2 |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | 5 |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 5 |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 5 |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | 4 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | 3 |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 5 |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | 5 |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 2 |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 4 |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |