Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA203
Ders İsmi: Baskıresim I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ
Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Grafik eğitimi alan öğrencinin değişik baskı tekniklerini kullanarak doku, biçim, ritm gibi estetik ögelerle karşılaşmasını sağlayıp deneme yanılmalarla imgesel dünyasını zenginleştirerek geçmişten günümüze özgün baskı eserler konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Baskıresim konusunda araştırma teknik ve yöntemlerini anlatarak güvenilir içeriklere ulaşımını sağlamaktır. Öğrendiklerini bu derste uygulayabilmesi ve günlük yaşamdan değişik malzemeler kullanması, tahta, linol, muşamba, çinko kalıplarla, öğrencinin siyah beyaz ve renkli çalışmalarla kurgusal, somut ve soyut düzenlemeler yapmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencinin boyama ve değişik malzemelerle çalışmasını sağlayarak sanatsal ve estetik zevklerini geliştirmektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Deneme yanılmalarla öğrencinin sınırlarını genişleterek tekrarlara düşmesini engeller
2) Öğrencinin sabır, emek ve coşku yetilerini geliştirmektir.
3) Baskı teknikleri ile özgün ve edisyonlu çalışmalar üretmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrencinin bağımsız ve yaratıcı kişilik gelişimine yardımcı olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Özgün baskı resmin tanımı, tekniklerinin ve atölye kullanımının anlatılması Yok
2) Günlük yaşamdan ve doğadan elde edilen baskıya elverişli değişik doku ve biçimdeki malzemelerle baskı çalışması Yok
3) Baskı çalışmasına devam Yok
4) Boyutları büyülterek baskı çalışmasına devam Yok
5) Yapılan işlerin değerlendirilmesi Yok
6) Cam ve muşamba gibi kalıpların yüzeylerine boya verilerek, kağıt sırtından kalem ve sürtme metoduyla mono baskı çalışması Yok
7) Baskı çalışmasına devam Yok
8) Ara Sınav Yok
9) Tahta baskı tekniği ile siyah beyaz baskı çalışması için eskiz çalışması Yok
10) Tahta kalıp oyma çalışmaları Yok
11) Oyma - basma çalışmalarına devam Yok
12) Oyma - basma çalışmalarına devam Yok
13) Tahta baskı ile eser veren Türk ve yabancı sanatçıların eserlerinden örnekler Yok
14) Tahta baskı ile eser veren Türk ve yabancı sanatçıların eserlerinden örnekler Yok
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gerektiğinde sınıfta dağıtılacaktır
Diğer Kaynaklar: Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim - Dr. Mümtaz Işıngör , Prof. Dr. Erol Eti, Prof. Dr. Mustafa Aslıer, 1986.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 3
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 2
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 3
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 5
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 2
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100