Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA205
Ders İsmi: Bilgisayarlı Grafik Tasarım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KASIM ERTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU
Öğr.Gör. ÇAĞAN ÇANKIRILI
Öğr.Gör. KASIM ERTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, endüstride iletişim, tasarım ve üretim için bilgisayar teknolojisinin kullanımına odaklanmak.
Dersin İçeriği: Öğrenciler grafik uygulamalarını kullanarak bilgisayar destekli tasarım konusunda daha ileri düzeyde bilgi ve beceri ve teknikler geliştirip teknoloji sınıflarında ortak olan amaçlanan tasarım özetlerini karşılamak için tasarım ilkelerini ve süreçlerini uygulayacaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgisayar programlarının özelliklerini bilir bu sayede tasarımını somutlaştırırken hangi programlardan nasıl yararlanacağını bilir.
2) CMYK ve RGB, resimsel ve vektör arasındaki farkları bilir. Programların hangi formatları desteklediği hakkında bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarını temel düzeyde kullanabilir.
2) Fikirleri sayısal ortamda kurgulayabilir ve bir grafik tasarım ürünü olarak ortaya koyabilir.
3) Sayısal resimler üzerinde manipülasyon yapmayı ve sıfırdan sayısal imaj yaratmayı bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Programların temellerini bildiği için gelişmeleri takip edebilir ve farklı programları kolayca öğrenebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Grafik tasarım alanındaki en çok kullanılan programları öğrenmiş olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, amacı, işleyişi, notlama sisteminin açıklanması. Yok
2) Bilgisayarlar ve grafik tasarım uygulamaları hakkında genel bilgilendirme (Renk sistemleri, resim formatları, dosya formatları, boyutlandırma), Photoshop arayüzüne genel bakış ve proje oluşturma ve saklama seçeneklerinin incelenmesi. Önceki dersteki çalışmalarla alıştırma
3) Adobe Photoshop menüleri, toolbox ve işlemler, layer kavramı ve uygulamaları. Yok
4) Sayısal resim işleme ve düzeltme (renk ayarları, filtreler). Action script uygulaması. Önceden çekilmiş manzara ve portre fotoğrafları.
5) Sayısal resimde işleme ve düzeltme (Seçme, kesme, maskeleme, montaj) Yok
6) Proje 1 (Fotomontaj) Öğrenciler fotomontaj yapacakları konuya göre fotoğraflar getirmelidir.
7) Proje 1 (Fotomontaj) - devam Önceki dersteki çalışmalarla alıştırma
8) Ara Sınav Yok
9) Vektörel imge ve Adobe Illustrator'a giriş. Yok
10) Adobe Illustrator'da basit şekiller, geometrik formlar ve renklendirme Yok
11) Adobe Illustrator'da yazı ve metin. Yok
12) Fırça kullanımı, fırça oluşturulması ve dokular. Yok
13) Raster ve Vektörel programların ortak kullanımı Yok
14) Öğrenci proje ödevlerinin değerlendirilmesi
15) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sırasında dağıtılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Adobe Photoshop CC Classroom in a Book, Adobe Creative Team, Adobe Press, 2013.
Mine Tuksal, Grafikerin el kitabı, Pusula 2008
Jim Williams, Type Matters, Merrell Yayıncılık 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 4
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 2
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 3
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 5
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 5
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100