Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler, notlandırma sistemi. Projenin ve haftalık programın açıklanması. |
- |
2) |
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
Projeyle ilgili öğrenci eskizleri |
3) |
Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, yorumlanması ve yorumlar dahilinde geliştirilmesi |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
4) |
Birinci projenin teslim edilmesi ve sunumu. İkinci projenin verilmesi |
Öğrenci bitmiş proje teslimleri, sonraki projeler için örnek çalışmalar |
5) |
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
Projeyle ilgili eskizler |
6) |
Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, yorumlanması ve yorumlar dahilinde geliştirilmesi. |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
7) |
Projenin teslim edilmesi ve sunumu. |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Üçüncü proje açıklaması, ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
Örnek çalışma gösterimi |
10) |
3. proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, yorumlanması ve yorumlar dahilinde geliştirilmesi. |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
11) |
3. projenin teslim edilmesi ve sunumu. Final projesinin verilmesi |
3. proje için üretilen öğrenci çalışmaları |
12) |
Final projesi ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
13) |
Final projesi ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, rafine edilmesi, taslakların son şeklini alması |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
14) |
Final projesi son görüşmeler ve projenin uygun materyallerle üretiminin önemi |
Projenin sonlanması için öğrencilerle içeriğe uygun aracın belirlenmesi yönünde eskiz ve taslak çalışma üretimi |
15) |
Final Sınavı |
Bitirme projesi sunumları ve teslimleri |
Ders Notları / Kitaplar: |
Logo Tasarım Kitapları (Brand Identity Design Books)
Dynamic Identities, How to create a living brand, Irene Van Nes
Visual Communication Design, Meredith Davis and Jamer Hunt
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Design for Visual Communication: Challenges and Priorities, Klimis Mastoridis
Görsel Iletisim ve Grafik Tasarim, Tevfik Fikret Uçar
Nelson Visual Communication and Design |
Diğer Kaynaklar: |
Eye, Novum, Computer Arts Dergilerinin Branding, Logo Design vb sayıları
http://www.pentagram.com, http://landor.com, http://www.rebrand.com gibi tasarım ajanslarının, ödüllerinin web siteleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
|
4 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
|
4 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
|
4 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
|
5 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
|
5 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır.
|
5 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
|
3 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
|
3 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
|
3 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
|
4 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
|
3 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
|
4 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
|
3 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
3 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
|
3 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|