Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA302
Ders İsmi: Grafik Tasarım IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 2 0 10
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin grafik tasarım özetleri için mizanpaj tasarımlar oluşturma becerilerini ve anlayışlarını geliştirmeye odaklanmak ve dijital ortamda yaratıcı tasarım projelerine çözümler geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Görsel öğeleri kullanarak ticari, sosyal ve kültürel tanıtım kampanyaların yapılması. Görsel öğelerin reklamlarda kullanılması farklı mecralar için görsel öğelerin oluşturulmasıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Duyusal algıyı somutlaştırır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
2) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
Öğrenme Yetkinliği
1) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
2) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
3) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
4) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
5) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
7) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tipografi, renk, espas, görsel yerleşimleri açısından örnek tasarımların incelenmesi -
2) Bir organizasyon için grafik tasarım ürünlerinin belirlenmesi -
3) Örnek fuar veya festival için grafik tasarım ürünlerinin incelenmesi Tasarım araştırmaları
4) Gerçekleştirilecek tasarımlar için zihin haritası oluşturulması Tasarım araştırmaları
5) 3 farklı taslak üzerinden projenin değerlendirilmesi Tasarım araştırmaları
6) Oluşturulan taslaklardan öne çıkan uygun olarak tasarım gerçekleştirme ve değerlendirme Tasarım araştırmaları
7) Oluşturulan taslaklardan öne çıkan uygun olarak tasarım gerçekleştirme ve değerlendirme Tasarım pratikleri yapma
8) Ara sınav
9) Bir uluslararası organizasyon için grafik tasarım ürünleri geliştirme Tasarım araştırmaları
10) Bir uluslararası organizasyon için grafik tasarım ürünleri örnek analizleri Tasarım araştırmaları
10) Bir uluslararası organizasyon için grafik tasarım ürünleri örnek analizleri Tasarım araştırmaları
10) Bir uluslararası organizasyon için grafik tasarım ürünleri örnek analizleri Tasarım araştırmaları
11) Organizasyon ve promosyon ürün tasarımı Tasarım pratikleri yapma
12) Organizasyon ve promosyon ürün tasarımı örnekleri Tasarım pratikleri yapma
13) Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi Tasarım pratikleri yapma
14) Çalışmanın bitirilmiş olması varsa eksik olan noktaların giderilmesi Tasarım pratikleri yapma
15) Final Sınavı Tasarım pratikleri yapma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersle ilgili hazırlanan sunumlar paylaşılmaktadır..
Presentations about the course are shared.
Diğer Kaynaklar: Grafik tasarımda : renk / Gavin Ambrose, Paul Harris; çev.: Bengisu Bayrak; yay.haz.: Feyza Akder
Görsel tipografi sözlüğü / Gavin Ambrose, Paul Harris; çev.: Bengisu Bayrak; yay.haz.: Saadet Özkan
Modern sanat ve yeni tipografi / Emre Becer
Yaratıcı tasarımın temelleri / Gavin Ambrose, Paul Harris; çev.: Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan; yay.haz.: Feyza Akder

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

7

9

13

15

4

12

8

10

11

14

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 2
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 4
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 4
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 3
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 3
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 3
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %