Grafik Tasarım | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GRA311 | ||||||||
Ders İsmi: | Kurum Kimliği Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KASIM ERTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU Öğr.Gör. ÇAĞAN ÇANKIRILI Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ Öğr.Gör. KASIM ERTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, toplumun temel sosyal ve kültürel doğası hakkında anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kurumsal kimliği ve ticari projeksiyonunda grafik tasarım becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler, kurumsal kimliğin gelişimi ve tanımlanan sosyal, kültürel, ticari ve tarihi bağlamları anlayacaklar. Kurumsal bir mesaj sunmak için görsel metodolojilerin kullanımı yoluyla yaratıcı ve etkili çözümler geliştirme ve uygulama konusunda pratik deneyim kazanacaklardır. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler, bir sembol veya logonun kültürel, etik ve ticari faktörler tarafından nasıl aşılabileceği veya bunlarla sınırlanabileceğine dair anlayışlarını geliştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse ve müfredata giriş. Logo / Sembol / Kurumsal Kimlik / Markaya Giriş Ünlü Marka Logolarının Arkasındaki Hikayeler Kimlik nasıl oluşturulur? “Logo Yok” belgeseli aracılığıyla markaları tartışmak | |
2) | Öğrenci Sunumu. Etkili Logo Tasarımı: Semboller, Metaforlar ve Gestalt Prensibinin Gücü Proje-1: Amblem Tasarımı | Alan Araştırması ve sunum |
3) | MindMapping yöntemi ile yaratıcı fikir geliştirme. Logo Tasarımında 10 Kural. Atölye Çalışması. | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
4) | Bir logo tasarımının Renk Psikolojisi? Atölye Çalışması. Temel kurumsal marka konfigürasyonlarının tasarlanması | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
5) | Kurumsal ihtiyaç ve kimlik sistemi anlam/içeriği arasında bağlantı kurmak. Proje-2: Kurumsal kimliğin Ambalaj Tasarımına uygulanması. | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
6) | Atölye Çalışması. | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
7) | Tasarımların sonuçlandırılması. | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | Kurumsal Kitapçığın tanıtımı (A4): Logo türü: siyah-beyaz, renkli, minimal boyut, arka plan kullanımları. Proje-3: Kurumsal Kimlik Tasarımı. | |
10) | Atölye Çalışması | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
11) | Atölye Çalışması | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
12) | Atölye Çalışması | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
13) | Kurumsal Kimliğin maketlerinin oluşturulması. | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
14) | Final çalışmaların ön değerlendirmesi. | Proje çalışmasının geliştirilmesi |
15) | FİNAL SINAVI | Projenin finalize edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Cengiz Pircivan, Amblem Üzerine, Alternatif Yayıncılık 2010 Ayla Okay, Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2008 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | 5 |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | 5 |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 5 |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 5 |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | 4 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | 3 |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 5 |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | 5 |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 3 |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 5 |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |