Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA318
Ders İsmi: Paketleme Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HASRET TÜZÜN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HASRET TÜZÜN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ambalaj tasarımı prensiplerini doğrultusunda alana ilişkin kavram ve yöntemleri öğrenerek bu alanda uygulamalar yapmak. Ambalaj tasarımı yoluyla marka kimliği geliştirerek marka - ürün kapsamında uygun form ve tasarıma ulaşmak.
Dersin İçeriği: Ders, tasarım öğeleri ve ilkeleri kapsamında, marka kimliği, tipografi, illüstrasyon gibi uygulamaların üç boyutlu bir form üzerine aktarılmasına odaklanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kavramları, süreç ve teknolojileri öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım süreci çerçevesinde çalışmayı öğrenmek
2) Font, biçim, renk ve sayfa düzeni gibi grafiksel-tipografik sistemlerden faydalanmak
3) Ambalaj tasarımı için prototip geliştirmeyi öğrenmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ambalaj tasarımı ve kullanıcı ilişkisini kurgulamak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders programının anlatılması
2) Ambalaj nedir? Ambalaj tasarımına ilişkin temel kavramlar. İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
3) Ambalajın önemi ve fonksiyonları Ambalaj Tasarımı, Emre Becer
4) Ambalajın tarihçesi Ambalaj Tasarımı, Emre Becer
5) Ambalaj tasarım öğeleri Packaging the Brand - Gavin Ambrose, Paul Harris
6) Marka kimliği ve ambalaj ilişkisi Designing brand identity - Alina Wheeler
7) Marka kimliği ve ambalaj ilişkisi Designing brand identity - Alina Wheeler
8) Vize haftası
9) Ambalaj üstü etiket tasarımı, teknik detaylar. Modern tasarımlar. Package Design Workbook - Steven DuPuis, John Silva
10) Ambalaj üzerinde bulunması gereken bilgilerin, sembollerin, yasal zorunlulukların, kodeks izinlerinin ve piktogramların tanınması Ambalaj Tasarımı, Emre Becer
11) Ambalaj tasarımında prototiple ve bıçık izi kalıpları Ambalaj Tasarımı, Emre Becer
12) Final Projesi Anlatımı
13) Final Projesi Revizyon
14) Final projesi son revizyon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Ambalaj Tasarımı, Emre Becer
Packaging the Brand - Gavin Ambrose, Paul Harris
Designing brand identity - Alina Wheeler
Package Design Workbook - Steven DuPuis, John Silva
Diğer Kaynaklar: İlisulu, T . (2019). Bir Meslek Olarak “Ambalaj Tasarımı” . Sanat ve Tasarım Dergisi , (24) , 195-207 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sanatvetasarim/issue/51009/665640
İlisulu, T . (2019). Gıda Ambalajı Tasarımlarında Değişen Tüketici Beklentileri . Sanat - Tasarım Dergisi , (10) , 16-23 . DOI: 10.35333/Sanat.2019.84
Erdal, G . (2020). AMBALAJ TASARIMINDA GESTALT PRENSİBİ . Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi , 4 (4) , 32-39 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ijhar/issue/54734/748058

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100