Radyo ve Televizyon Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCC105
Ders İsmi: Temel İşletme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi OSMAN NAZİF HAZİNEDAR
Öğr.Gör. SELEN ORTA
Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşletmelerin önemi her geçen gün artmaktadır. İster küçük çaplı ister uluslar arası işletmeler olsun hepsi birbirine ihtiyaç duymaktadır. Bir işletmeyi başarılı kılmak için öncelikli olarak o işletmeyi tam olarak tanımak gerekir. İşletmenin türleri, bütün amaç ve fonksiyonları, iç ve dış paydaşları tam olarak bilindiği takdirde işletmenin başarıya ulaşması daha kolay olacaktır. Bu derste de anlatılacak olan konular işletmeye genel olarak bir bakış açısı sağlayacağı gibi işletmeler hakkında bilgi sahibi olunmasını da sağlayacaktır.
Dersin İçeriği: Temel kavramlar, işletmelerin amaçları ve türleri, işletme sistemleri, çevreyle ilişkileri, işletmenin sorumlulukları, işletmenin kuruluş çalışmaları, fizibilite raporu, işletme büyüklüğü ve kapasitesi, işletmelerin kuruluş yerinin seçimi ve yönetim fonksiyonu.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşletmenin örgütsel amaçlarını anlayabileceklerdir
2) İşletmenin faaliyet gösterdiği yerel çevreyi anlayabilecek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pazar çevresinde örgütlerin davranışlarını anlayabilecek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Küresel faktörlerin gölgesinde yerel işletme faaliyetlerinin önemini değerlendirebilecek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletme Bilimine Giriş “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
2) İşletmenin Amaçları, İşlevleri ve Türevleri “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
3) İşletmelerde Yönetim Fonksiyonu 1 “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
4) İşletmelerde Yönetim Fonksiyonu 2 “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
5) İşletmelerde Üretim Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
6) İşletmelerde Pazarlama Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
7) İşletmelerde Bilgi Sistemi “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
8) İşletmelerde Muhasebe Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
9) İşletmelerde İnsan Kaynakları Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
10) İşletmelerde Finansal Yönetim 1 “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
11) İşletmelerde Finansal Yönetim 2 “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
12) İşletmelerde Araştırma ve Geliştirme Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
13) Uluslararası İşletmeciliğe Hazırlık “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
14) Uluslararası İşletmecilik “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi"
Prof. Dr. Canan Çetin,
Prof. Dr. Esin Can Mutlu

Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme”

Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme.
4) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme.
5) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme.
6) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme.
6) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme.
7) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme.
8) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme.
9) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme.
10) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme.
11) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme.
12) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme.
13) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme.
14) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme.
15) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme.
16) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme.
4) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme.
5) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme.
6) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme.
6) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme.
7) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme.
8) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme.
9) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme.
10) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme.
11) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme.
12) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme.
13) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme.
14) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme.
15) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme.
16) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100