Patoloji Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH106 | ||||||||
Ders İsmi: | İlk Yardım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN Öğr.Gör. CANAN ARSLAN Öğr.Gör. ÖZLEM KORUK Öğr.Gör. CAFER AÇIK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel İlk Yardım uygulamasında kişilerde temel bir anlayış oluşturmak ve öğretilen uygulamaları yaparak kişinin, gerek iş koşullarında gerekse sosyal ve aile yaşantısında kendisinin, yakınlarının ve çevresindekilerin güven içerisinde olmasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, İlk yardımın ne olduğu, İlk yardımın temel basamakları, İlk yardım uygulanacak durumlar, Bebek, çocuk ve erişkinlerde ilk yardımın uygulama aşamaları hakkında bilgi verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel İlk Yardım Bilgileri | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
2) | Olay Yeri Yönetimi | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
3) | kırık çıkık zehirlenme kanamalarda ilkyardım | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
4) | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
5) | SOLUNUM YOLU TIKANIKLIKLARINDA İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
6) | Bilinç Bozukluklarında İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
7) | Diğer Acil Durumlarda İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Notları / Kitaplar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Diğer Kaynaklar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | ||||||||||||
2) Dokuların normal yapı ve işlevleriyle ilgili temel bilgiye sahip olabilmek ve bu bilgiyi hücre ve doku düzeyinde çözümleyebilmek. | ||||||||||||
3) Histopatolojik temel kuramsal bilgiyi kullanabilmek. | ||||||||||||
4) Histopatoloji laboratuvarında incelenmek üzere örnek alınması, saklanması ve değerlendirme için uygun yöntemlerin uygulanması hususunda gerekli beceriye sahip olmak. | ||||||||||||
5) Patoloji laboratuvar teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | ||||||||||||
6) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | ||||||||||||
7) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | ||||||||||||
8) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||||||||
9) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | ||||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | ||||||||||||
11) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | ||||||||||||
12) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | ||||||||||||
13) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |
2) | Dokuların normal yapı ve işlevleriyle ilgili temel bilgiye sahip olabilmek ve bu bilgiyi hücre ve doku düzeyinde çözümleyebilmek. | |
3) | Histopatolojik temel kuramsal bilgiyi kullanabilmek. | |
4) | Histopatoloji laboratuvarında incelenmek üzere örnek alınması, saklanması ve değerlendirme için uygun yöntemlerin uygulanması hususunda gerekli beceriye sahip olmak. | |
5) | Patoloji laboratuvar teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | 3 |
6) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | 5 |
7) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | 5 |
8) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
9) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |
10) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |
11) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |
12) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | 4 |
13) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |