Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH106 | ||||||||
Ders İsmi: | İlk Yardım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN Öğr.Gör. CANAN ARSLAN Öğr.Gör. ÖZLEM KORUK Öğr.Gör. CAFER AÇIK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel İlk Yardım uygulamasında kişilerde temel bir anlayış oluşturmak ve öğretilen uygulamaları yaparak kişinin, gerek iş koşullarında gerekse sosyal ve aile yaşantısında kendisinin, yakınlarının ve çevresindekilerin güven içerisinde olmasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, İlk yardımın ne olduğu, İlk yardımın temel basamakları, İlk yardım uygulanacak durumlar, Bebek, çocuk ve erişkinlerde ilk yardımın uygulama aşamaları hakkında bilgi verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel İlk Yardım Bilgileri | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
2) | Olay Yeri Yönetimi | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
3) | kırık çıkık zehirlenme kanamalarda ilkyardım | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
4) | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
5) | SOLUNUM YOLU TIKANIKLIKLARINDA İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
6) | Bilinç Bozukluklarında İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
7) | Diğer Acil Durumlarda İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Notları / Kitaplar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Diğer Kaynaklar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır. | ||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar. | ||||||||
5) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur. | ||||||||
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır. | ||||||||
8) İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | ||||||||
9) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar. | |
5) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur. | |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır. | |
8) | İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
9) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |