Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH108 | ||||||||
Ders İsmi: | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE BALLI YÜKSEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERVE BALLI YÜKSEL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kullanılan aletlerin,cihazların ve ortamın sterilizasyon ve dezenfeksiyonunun sağlanması kurallarının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Tıbbi cihaz ve aletlerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunda genel ilkeler, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri (ulusal/uluslar arası), Dezenfektanların mikroorganizma üzerine etkinliğinin önemi, Antiseptik ve dezenfektan maddelere karşı direnç sorunu, Dezenfeksiyon, sterilizasyon politikaları, Ameliyathanelerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Yoğun bakım ünitelerinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Acil servislerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Hastanelerde ideal sterilizasyon ünitesinin yapılandırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ile ilgili temel kavramlar. | Powerpoint sunum. |
2) | Tıbbi cihaz ve aletlerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunda genel ilkeler. | Powerpoint sunum. |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri. | Powerpoint sunum. |
4) | Sterilizasyon yöntemleri -Isı ile sterilizasyon -Basınçlı buhar ile sterilizasyon -Kuru hava ile sterilizasyon -Kimyasal maddeler ile sterilizasyon -Işın yolu ile sterilizasyon | Powerpoint sunum. |
5) | Dezenfeksiyon yöntemleri Fiziksel Yöntemler Kimyasal Yöntemler | Powerpoint sunum. |
6) | Dezenfektanların mikroorganizma üzerine etkinliğinin önemi. | Powerpoint sunum. |
7) | Antiseptik ve dezenfektan maddelere karşı direnç sorunu. | Powerpoint sunum. |
8) | Vize | |
9) | Hastanelerin Dezenfeksiyon,sterilizasyon politikaları. | Powerpoint sunum. |
10) | Ameliyathanelerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları. | Powerpoint sunum. |
11) | Yoğun bakım ünitelerinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları. | Powerpoint sunum. |
12) | Acil servislerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları. | Powerpoint sunum. |
13) | Hastanelerde ideal sterilizasyon ünitesinin yapılandırılması. | Powerpoint sunum. |
14) | Merkezi sterilizasyon ünitelerinin yapısı ve işleyişi. | Powerpoint sunum. |
Ders Notları / Kitaplar: | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ile ilgili genel terimler,sterilizasyon yöntemleri,dezenfeksiyon yöntemleri,Merkezi sterilizasyon ünitelerinin çalışma şekilleri,yasal mevzuat,tutulması gereken kayıtlar. |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Nobel Tıp kitapevleri www.megep.meb.gov.tr |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
7 |
4 |
5 |
9 |
10 |
11 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek. | ||||||||||||
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek . | ||||||||||||
3) Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek. | ||||||||||||
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek. | ||||||||||||
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek. | ||||||||||||
6) Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek. | ||||||||||||
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek. | ||||||||||||
8) Genel alan terminolojisine hakim olmak. | ||||||||||||
9) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek. | ||||||||||||
10) Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek. | ||||||||||||
11) Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek. | ||||||||||||
12) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek. | ||||||||||||
13) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek. | 2 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek . | 2 |
3) | Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek. | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek. | 3 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek. | 1 |
6) | Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek. | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek. | 3 |
8) | Genel alan terminolojisine hakim olmak. | 2 |
9) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek. | 1 |
10) | Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek. | 4 |
11) | Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek. | 4 |
12) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek. | 5 |
13) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |