Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH105 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Anatomi ve Fizyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. COŞKUN GÖRMÜŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NESRİN ÖZDİL Öğr.Gör. GENEL MYO Öğr.Gör. ŞEMSETTİN AKGÜL Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN Dr. Öğr. Üyesi HALİL ÖNSOY Öğr.Gör. COŞKUN GÖRMÜŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu ve sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi, Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri, İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması,Merkezi Sinir Sistemi,Periferik Sinir Sistemi,Otonom Sinir Sistemi, Duyu Organları; konularını içermektedir. Tüm bu sistemlerin fizyolojileri de öğrencilere verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma,izlence paylaşımı,ders amaçlarının anlatımı | |
2) | Vücudun Temel Yapısı | |
3) | Hareket Sistemi | |
4) | Kaslar Ve Eklemler | |
5) | Sinir Sistemi | |
6) | Endokrin Sistem | |
7) | Vücut Sıvıları Ve Elektrolitler | |
8) | VİZE | |
9) | Dolaşım Sistemi | |
10) | Solunum Sistemi | |
11) | Sindirim Sistemi | |
12) | Üriner Sistem | |
13) | Duyu Organları | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Meb Megep Anatomi Fizyoloji Dersi Modülleri, www.Megep.meb.gov.tr 2-L.Bikem Süzen, Anatomi Fizyoloji Kitabı, (Modüler), BEDRAY Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Meb Megep Anatomi Fizyoloji Dersi Modülleri, www.Megep.meb.gov.tr 2-L.Bikem Süzen, Anatomi Fizyoloji Kitabı, (Modüler), BEDRAY Yayıncılık Anatomi ve Fizyoloji Atlası, ve diğer tüm kaynaklar kullanılabilir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | ||||||||||||
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | ||||||||||||
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | ||||||||||||
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | ||||||||||||
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | ||||||||||||
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | ||||||||||||
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | ||||||||||||
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | ||||||||||||
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | ||||||||||||
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | ||||||||||||
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | ||||||||||||
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | ||||||||||||
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | |
2) | Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | 5 |
5) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | |
6) | Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | |
7) | Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | |
8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | |
9) | Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | |
10) | Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | |
11) | İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | |
12) | Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | |
13) | Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |