Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanatın anlamı, sanat ve tasarım
kavramlarının analizi
|
Sanatın
Öyküsü, E.H.
Gombrich,
Remzi
Kitabevi |
2) |
Kuram kavramının analizi ve sanat
ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Kuram kavramını
tanımlamak. Yansıtma kuramının
özelliklerini öğrenmek ve ilgili
eserlerin analizini yapabilmek
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland
|
3) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Biçimci kuramın
tanımını yapabilmek, özelliklerini
öğrenmek ve ilgili eserlerin analizini
yapabilmek.
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
4) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Dışavurumcu
kuramın tanımını yapabilmek,
özelliklerini öğrenmek ve ilgili
eserlerin analizini yapabilmek |
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
5) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması İşlevsellik kuramın
tanımını yapabilmek, özelliklerini
öğrenmek ve ilgili eserlerin analizini
yapabilmek.
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
6) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Örnek eserlerin
analizini ve sunumunu yapabilmek.
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
6) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Örnek eserlerin
analizini ve sunumunu yapabilmek.
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
7) |
Grafik tasarımın başlangıcı ve
gelişimi Grafik tasarımın başlangıcını
ve gelişim sürecini öğrenmek.
İletişim, gösterge ve sanat ilişkisini
kavramak.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
9) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar. Modernist kuram olan
Yapısalcılık(Structuralism) kuramını
öğrenmek ve ilgili tasarımların
analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
10) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar Modernist kuram olan
Göstergebilim(Semiotics) kuramını
öğrenmek ve ilgili tasarımların
analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
11) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar Post-Modernist kuram olan
Post-Yapısalcılık(Post-Structuralism)
kuramını öğrenmek ve ilgili
tasarımların analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
12) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar Post-Modernist kuram olan
Yapısöküm(Deconstruction) kuramını
öğrenmek ve ilgili tasarımların
analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
13) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar Post-Modernist kuram olan
İlişkisel (Relational) kuramını
öğrenmek ve ilgili tasarımların
analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme |
|
2) |
Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
3) |
Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme |
|
4) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
5) |
Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme |
|
6) |
Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme |
|
7) |
Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme |
|
8) |
Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
9) |
Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
10) |
Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
11) |
2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
12) |
3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
13) |
Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme |
|
14) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
15) |
Oyun projeleri tasarlayabilme |
|
16) |
Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme |
|
17) |
Video ile animasyonu birlikte kullanabilme |
|
18) |
Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
19) |
Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
|
|
20) |
Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi |
|
21) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
|