Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon (İ.Ö) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDA104 | ||||||||
Ders İsmi: | Canlandırma Sineması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA HİKMET AYDINGÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR Öğr.Gör. BURAK DERVİŞOĞLU Öğr.Gör. SEDEF SARAÇ Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA HİKMET AYDINGÜLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mağara çizimlerinden günümüze gelen hareketli grafik oluşturma süreçleri, ortaçağda kullanılan teknikler ve günümüz modern animasyona kadar canlandırmanın tarihi ve gelişiminin bilinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Mağara çizimlerinden günümüze gelen hareketli grafik oluşturma süreçleri, ortaçağda kullanılan teknikler ve günümüz modern animasyona kadar canlandırmanın tarihi ve gelişimini anlatmak dersin içerikleri arasında yer almaktadır. Ayrıca sinema tarihi ve canlandırma sineması tarihini öğretmek ve ilgili örnekleri ders içerisinde izleyerek ders içerisinde tartışmak da dersin içeriklerini oluşturmaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içerikleri hakkında öğrencilere bilgilerin verilmesi ve yükümlülüklerin anlatılması. | |
2) | İlk mağara çizimleri ve hareketli grafiğin temellerinin anlatılması | |
3) | Optik cihazlar dönemi, Emilie Reynaud ve optik tiyatro | Sinemanın Arkeolojisi - C. W. Ceram |
4) | Sinemanın başlangıcı ve Lumiere kardeşlerin filmleri, | Sinemanın Arkeolojisi - C. W.Ceram |
5) | Emile Cohl ve James Stuart Blackton eserlerinin incelenmesi | Canlandırma Sineması Üzerine – Selçuk Hünerli, ES Yayınları |
6) | Fleischer kardeşler Walt Disney dönemine giriş | Canlandırma Sineması Üzerine – Selçuk Hünerli, ES Yayınları |
7) | 1930 – 1980 arası Disney dönemi ve eserlerin incelenmesi | Canlandırma Sineması Üzerine – Selçuk Hünerli, ES Yayınları |
8) | Vize sınavı | |
9) | Pixar filmlerinin sınıf içerisinde incelenmesi | |
10) | Rus sineması ve örnekleri | |
11) | Avrupa Canlandırma Sineması | |
12) | Uzak Doğu sineması ve örnekleri | |
13) | Türk sineması ve örnekleri | |
14) | Türk animasyon sineması ve örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
15) Oyun projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | ||||||||||||||||||||
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | ||||||||||||||||||||
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | ||||||||||||||||||||
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | ||||||||||||||||||||
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
2) | Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | 4 |
3) | Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | 4 |
4) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
5) | Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | |
6) | Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | 2 |
7) | Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | 5 |
8) | Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | 5 |
9) | Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
10) | Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
11) | 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
12) | 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
13) | Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |
14) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
15) | Oyun projeleri tasarlayabilme | |
16) | Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |
17) | Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | |
18) | Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | 1 |
19) | Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
20) | Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
21) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |