Medya ve İletişim | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MEC101 | ||||||||
Ders İsmi: | Fotoğraf Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. TARIK AKTAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. TARIK AKTAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, fotoğrafın tarihinden başlayarak sırasıyla, fotoğraf makinelerinin temel olarak işleyişi ve çalışma prensipleri incelenecek. Fotoğraf çekim modları, ışık, renk, filtre, kompozisyon, çerçeveleme ve fotoğrafın dijital ortama aktarımı konularında öğrencilerin beceri kazanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Fotoğrafın farklı kullanım alanlarını tanıyarak fotoğraf anlatısını teknik, estetik, toplumsal, tarihsel ve ideolojik açılardan değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilerle tanışma, öğrencilere dönem boyu işlenecek dersin içeriği hakkında bilgilendirme. | |
2) | Fotoğrafın tarihsel gelişimi | |
3) | Fotoğraf makinesi ve türlerinin çalışma şekli. | |
4) | Objektif çeşitleri ve pozlama. | |
5) | Diyafram ve alan derinliği ilişkisi. | |
6) | Enstantane ile hız kontrol ayarları. | |
7) | ISO değerleri ile ışık ilişkisi. | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Fotoğraf temel çekim modları. | |
10) | Işık ve aydınlatma yöntemleri. | |
11) | Beyaz ayarı ve filtre çeşitleri. | |
12) | Kompozisyon ve çerçeveleme. | |
13) | Stüdyo ve açık hava fotoğraf çekim teknikleri. | |
14) | Stüdyo ve açık hava fotoğraf çekimlerin dijital ortamda uygulamaları. |
Ders Notları / Kitaplar: | “Fotoğrafın Kısa Tarihi”, Walter Benjamin, Agora Kitaplığı. “Yeni Başlayanlar İçin Fotoğraf”, Özer Kanburoğlu, İstanbul Üniversitesi İletişim Fak. Yayınları. “A’dan Z’ye Fotoğraf”, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | "Fotoğraf-Anahtar Kavramlar", David Bate, Deki Yayınevi. “Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı”, John Hedgecoe, Remzi Kitabevi. “Yaratıcı Fotoğrafçılık”,Mıchael Langford, İnkılap Kitabevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||||
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | ||||||||||||||||||||||||||||
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||||
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | |
2) | İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | 3 |
3) | Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | |
4) | Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | |
5) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | |
6) | İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | |
7) | İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | |
8) | Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | 3 |
9) | Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | 5 |
10) | Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | 3 |
11) | Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | 5 |
12) | İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | 4 |
13) | Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | |
14) | Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
15) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
16) | Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | 4 |
17) | Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
20) | Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |
21) | İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | |
22) | Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | |
23) | Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | |
24) | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 4 |
25) | İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
26) | İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
27) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | |
28) | Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | 3 |
29) | Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |