Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Dersin Tanımı, Anlatım bozuklukları, yazmanın temelleri |
- Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
|
2) |
Yaratıcılık ve deneysel düşünme, Tema seçimi, tema seçimi için ipuçları |
- Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
|
3) |
Karakter yaratımı
-Sınıflandırmalar
-Kahramanı okuyucuya tanıtmak
-genel kurallar
Karakter yaratma ile ilgili yazım çalışmaları
|
- Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
|
4) |
Kahraman ve olay ilişkisi: Çatışma
-Ana çatışma
-Genel Kurallar
Çatışma Kurma ile ilgili Yazım Çalışmaları
|
- Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık |
5) |
Zaman, Mekan ve Ortam yaratımı
Zaman, Mekan ve Ortam yaratımı yazım çalışmaları
Olay örgüsü: Kurgu
Olay Örgüsü Yazım Çalışmaları
|
-Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
|
6) |
Anlatım Teknikleri
- Betimleme
- Diyalog
- İç Monolog
- Mektup, günlük
- Otobiyografi
Geriye Dönüş
Anlatım teknikleri yazım Çalışması
|
-Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
|
7) |
Tüm öğrenilen teknikleri kullanarak hikaye yazımı çalışması |
-Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
|
8) |
Vize Sınav Haftası |
|
9) |
Köşe yazılarının temel özellikleri, işlevi ve önemi
Köşe yazısı örnekleri inceleme
Ödev: Güncel bir konu seçilerek hakkında bir köşe yazısı yazılması
|
Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
William Zinsser "İyi yazmak üzerine"
Oya Tokgöz "Temel Gazetecilik"
|
10) |
Makale yazılarının temel özellikleri, makale yazılarının gazetelerdeki önemi |
Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
|
11) |
Röportaj yazılarının temel özellikleri, röportaj örnekleri incelemesi, röportaj yazım çalışması
Söyleşi türünün temel özellikleri, soru sorma teknikleri, söyleşi örnek incelemeleri
Söyleşi türü metin yazım çalışmaları
|
Ali Kaptan “Haberciliğin Temel Kuralları ve röportaj Teknikleri”
Atilla Girgin “Söyleşi mi? Röportaj mı?”
|
12) |
Gezi yazıları ve deneme yazılarının temel özellikleri ve örnek yazı incelemeleri |
Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
|
13) |
Reklamda yaratıcı fikrin bulunması için kullanılan teknikler |
Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık
- Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme
- Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık
|
14) |
Basılı medya mecralarının özellikleri ve basılı medya mecraları için reklam yazımında dikkat edilmesi gerekenler. Basılı medya mecraları için yaratıcı reklam metni hazırlama |
Uğur Batı “Reklamın Dili”
Joseph Sugarman “ Reklam yazarının el kitabı”
Godfrey Harris, Gregrey Harris "İyi reklam yapmanın 101 yolu"
Prof. Dr. Ali Atıf Bir, Prof. Dr. H.Kemal Suher "Reklam teorileri"
|
15) |
Radyo ve Televizyonda reklamcılığın özellikleri ve radyo ve televizyon için için reklam yazımında dikkat edilmesi gerekenler. Radyo ve televizyon için yaratıcı reklam metni hazırlama |
Uğur Batı “Reklamın Dili”
Joseph Sugarman “ Reklam yazarının el kitabı”
Godfrey Harris, Gregrey Harris "İyi reklam yapmanın 101 yolu"
Prof. Dr. Ali Atıf Bir, Prof. Dr. H.Kemal Suher "Reklam teorileri"
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. |
|
2) |
İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. |
|
3) |
Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. |
|
4) |
Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. |
|
5) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. |
|
6) |
İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. |
|
7) |
İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. |
|
8) |
Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. |
|
9) |
Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme |
|
10) |
Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. |
|
11) |
Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. |
|
12) |
İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. |
|
13) |
Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. |
|
14) |
Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
15) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
16) |
Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. |
|
17) |
Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
|
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|
20) |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
|
21) |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. |
|
22) |
Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. |
|
23) |
Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. |
|
24) |
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
25) |
İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
26) |
İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
27) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. |
|
28) |
Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. |
|
29) |
Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
|