Medya ve İletişim
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MEC104
Ders İsmi: Medya ve Siyaset
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NAZLI YAZICI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MUSTAFA MURAT ÜNSAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı medya ve siyaset ilişkisine yönelik farklı yaklaşımları ortaya koymak ve siyaset, medya, iletişim, sinema, devlet, yurttaşlık kavramlarını analiz etmek ve kavram ile kuramları somut siyasal kurum ve süreçlere uygulamaktır.
Dersin İçeriği: Medya ve siyaset ilişkisini yorumlayabilme, medyanın ekonomi politiğini analiz edebilme, küreselleşme ve medya ilişkisinin analizi, yeni medya ve alternatif medya araçları hakkında bilgi sahibi, popüler kültür ve medya ilişkisi, Medya-siyaset ilişkilerinde siyasal reklam ve kampanya örnekleri

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Medya ve siyasetin geleneksel olarak hangi konularla ilgilendiğini ifade eder.
2) Medya, siyaset ve demokrasi arasındaki ilişkiyi düzenlemiş olan tarihsel, siyasal, ahlaki etkileri anlayabilir.
3) Medya, iktidar, demokrasinin farklı kültür ve politik eğilimlerdeki ilişkileri açıklayabilir
4) Medya içeriğinin yerel, ulusal ve uluslararası alandaki etkilerini analiz edip kritik gözle değerlendirebilir.
5) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Ders içeriğinin tanıtılması -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu. İstanbul, 2010
2) Medya ve Siyaset İlişkisi -Medya ve İktidar, Esra Arslan, Savaş Çoban, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2014 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu. İstanbul, 2010
3) Medya ve Kamuoyu İlişkisi Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu. İstanbul, 2010
4) Küreselleşme ve Medya, Küresel Köy Kavramı -Farklı Yönleriyle Küreselleşme, Mustafa Talas, Salih Bildirici, Doğu Kütüphanesi Yayınları, 2008 -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu. İstanbul, 2010
5) Popüler Kültür, Meta ve Medya Kavramlarının Üretim ve Tüketim Süreçlerine Etkileri -Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine, İrfan Erdoğan, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 2004 -Popüler Kültür, İrfan Erdoğan, Korkmaz Alemdar, Erk Yayınları, 2005 -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
6) Medya Ekonomiği ve Kapitalizm -Türkiye’de Medyanın Ekonomi Politiği, Ceren Sözeri, Zeynep Güney, Tesev Yayınları, 2011 -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
7) Medya, İdeoloji ve Söylem İlişkisi -Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, Siyaset ve Sosyal Medya, Yusuf Devran, Başlık Yayın Gurubu, İstanbul,2011 -Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
8) Vize Haftası Vize Haftası
9) İdeolojinin Haber Metinlerine Yerleştirilmesi ve Siyasetle İlişiği -Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
10) Toplumsal Kontrol Aracı Olarak Söylem -Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
11) Televizyon Haberi Anlatısı, Haber Yazabilme ve Karşılaştırmaları -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
12) Televizyon Haber Programlarını Analiz Edebilme, Alt Metin ve Söylem İncelemeleri -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
13) Televizyon Haber Programlarını Analiz Örneklerinin İncelenmesi -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
14) Televizyon Haber Programlarını Analiz Örneklerinin İncelenmesi -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul
-Siyaset, Medya ve Ötesi; Naci Bostancı, Vadi Yayınları. Ankara, 1998.

Diğer Kaynaklar: -Türkiye’de medya endüstrisi, Gülseren Adaklı, 2006, Ütopya, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. 5
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. 5
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. 5
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. 3
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. 4
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. 5
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. 5
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. 4
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme 5
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. 4
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. 2
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. 3
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. 2
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. 5
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 3
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 5
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. 4
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. 4
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. 3
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. 4
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 5
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. 4
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. 3
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100