Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve Ders içeriğinin tanıtılması |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul
-Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu.
İstanbul, 2010
|
2) |
Medya ve Siyaset İlişkisi |
-Medya ve İktidar, Esra Arslan, Savaş Çoban, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2014
-Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu.
İstanbul, 2010
|
3) |
Medya ve Kamuoyu İlişkisi |
Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul
-Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu.
İstanbul, 2010
|
4) |
Küreselleşme ve Medya, Küresel Köy Kavramı |
-Farklı Yönleriyle Küreselleşme, Mustafa Talas, Salih Bildirici, Doğu Kütüphanesi Yayınları, 2008
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul
-Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu.
İstanbul, 2010
|
5) |
Popüler Kültür, Meta ve Medya Kavramlarının Üretim ve Tüketim Süreçlerine Etkileri |
-Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine, İrfan Erdoğan, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 2004
-Popüler Kültür, İrfan Erdoğan, Korkmaz Alemdar, Erk Yayınları, 2005 -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
6) |
Medya Ekonomiği ve Kapitalizm |
-Türkiye’de Medyanın Ekonomi Politiği, Ceren Sözeri, Zeynep Güney, Tesev Yayınları, 2011
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
7) |
Medya, İdeoloji ve Söylem İlişkisi |
-Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, Siyaset ve Sosyal Medya, Yusuf Devran, Başlık Yayın Gurubu, İstanbul,2011
-Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
8) |
Vize Haftası |
Vize Haftası |
9) |
İdeolojinin Haber Metinlerine Yerleştirilmesi ve Siyasetle İlişiği |
-Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
10) |
Toplumsal Kontrol Aracı Olarak Söylem |
-Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
11) |
Televizyon Haberi Anlatısı, Haber Yazabilme ve Karşılaştırmaları |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
12) |
Televizyon Haber Programlarını Analiz Edebilme, Alt Metin ve Söylem İncelemeleri |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
13) |
Televizyon Haber Programlarını Analiz Örneklerinin İncelenmesi |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
14) |
Televizyon Haber Programlarını Analiz Örneklerinin İncelenmesi |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. |
5 |
2) |
İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. |
5 |
3) |
Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. |
5 |
4) |
Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. |
3 |
5) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. |
4 |
6) |
İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. |
5 |
7) |
İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. |
5 |
8) |
Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. |
4 |
9) |
Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme |
5 |
10) |
Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. |
4 |
11) |
Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. |
2 |
12) |
İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. |
3 |
13) |
Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. |
2 |
14) |
Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |
15) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
5 |
16) |
Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. |
5 |
17) |
Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
3 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
5 |
20) |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
4 |
21) |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. |
4 |
22) |
Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. |
3 |
23) |
Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. |
4 |
24) |
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
4 |
25) |
İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
5 |
26) |
İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
5 |
27) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. |
4 |
28) |
Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. |
3 |
29) |
Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
4 |