Medya ve İletişim | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCM203 | ||||||||
Ders İsmi: | Televizyon Stüdyosu Prodüksiyonu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NAZLI YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi RAHŞAN PEKTAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Stüdyoda çoklu kamera kullanılarak hazırlanan televizyon prodüksiyonlarının yayın öncesi hazırlıklardan yayına hazır hale gelene kadarki evreleri öğretilerek, öğrencilerin bu konuda kendi projelerini gerçekleştirebilecek seviyeye gelmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Televizyonun tarihi ve işlevi TV Programları ve türleri. Türkiye’deki televizyon programları hakkında tartışma. Yapım öncesi aşamalar: Format ve biçimsel özellikler Fikir ve hedef kitle İçerik araştırması Bütçe Program akışı ve metnin yazılması, Ekip oluşturma, Canlı yayın ve bant yayının farkları ve formata etkileri. Televizyon stüdyosu prodüksiyonu için proje önerisi hazırlanması TV Stüdyosunda kameranın kullanımı, çerçeveleme Reji ve ana kumanda |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Televizyonun tarihi ve işlevi | Televizyonda Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği (Gürol Gökçe) Der Yayınları |
2) | TV Programları ve türleri. Türkiye’deki televizyon programları hakkında tartışma. | |
3) | Haber, söyleşi, açıkoturum, eğlence, müzik programları ve özellikleri | |
4) | Yapım öncesi aşamalar: Format ve biçimsel özellikler Fikir ve hedef kitle İçerik araştırması Bütçe | Televizyonda Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği (Gürol Gökçe) Der Yayınları |
5) | Program akışı ve metnin yazılması, Ekip oluşturma, Canlı yayın ve bant yayının farkları ve formata etkileri. | |
6) | Televizyon stüdyosu prodüksiyonu için proje önerisi hazırlanması | |
7) | TV Stüdyosunda kameranın kullanımı, çerçeveleme | Televizyonda Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği (Gürol Gökçe) Der Yayınları |
8) | Vize | |
9) | Reji ve ana kumanda | |
10) | Stüdyo çekimi için prova uygulaması | Televizyonda Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği (Gürol Gökçe) Der Yayınları |
11) | TV Stüdyosunda ışığın kullanımı | |
12) | Final projesi çekimleri | |
13) | Final projesi çekimleri | |
14) | Projelerin izlenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Televizyonda Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği (Gürol Gökçe) Der Yayınları Televizyonda Program Yapımı (Doç.Dr.Erol Mutlu) Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | M.E.B. Megep Stüdyo Programları Modülü. 213GIM141 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
4 |
5 |
||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||||
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | ||||||||||||||||||||||||||||
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||||
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | |
2) | İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | |
3) | Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | |
4) | Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | |
5) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | |
6) | İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | |
7) | İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | |
8) | Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | |
9) | Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | |
10) | Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | |
11) | Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | |
12) | İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | |
13) | Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | |
14) | Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
15) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
16) | Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | |
17) | Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
20) | Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |
21) | İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | |
22) | Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | |
23) | Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | |
24) | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
25) | İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
26) | İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
27) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | |
28) | Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | |
29) | Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |