Patoloji Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MLT101 | ||||||||
Ders İsmi: | Biyokimya | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ŞEMSETTİN AKGÜL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Bölüm Başkanı TANYA AGOPYAN Öğr.Gör. GÜL ASLIHAN ÇAKIR AKAY Öğr.Gör. Fatma Banu Bekman Öğr.Gör. YASEMEN KESİMOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Biyokimyasal analizler konusunda bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Karbohidratları tayin etme, Lipidleri tayin etme, Proteinleri tayin etme, Enzimlerin özelliklerini belirleme konularında eğitim verilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyokimyada temel kavramlar | biyokimya ders kitabı Prof.Dr.Taner ONAT |
2) | Biyokimyasal numunelerin toplanması | |
3) | Preanalitik faktörler | |
4) | enzimler | |
5) | enzimler | |
6) | plazma lipitleri | |
7) | plazma lipitleri | biyokimya ders kitabı Prof.Dr.Taner ONAT |
8) | vize | |
9) | kardiyak enzimler | |
10) | kardiyak enzimler | |
11) | karaciğer fonksiyon testleri | |
12) | karaciğer fonksiyon testleri | |
13) | böbrek fonksiyon testleri | |
14) | idrar biyokimyası | Biyokimya ders kitabı Prof.Dr.Taner ONAT |
Ders Notları / Kitaplar: | Biyokimya ders kitabı Prof.dr.Taner ONAT |
Diğer Kaynaklar: | Biochemistry course book Prof.Dr.Taner ONat |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | ||||||||||||||
2) Dokuların normal yapı ve işlevleriyle ilgili temel bilgiye sahip olabilmek ve bu bilgiyi hücre ve doku düzeyinde çözümleyebilmek. | ||||||||||||||
3) Histopatolojik temel kuramsal bilgiyi kullanabilmek. | ||||||||||||||
4) Histopatoloji laboratuvarında incelenmek üzere örnek alınması, saklanması ve değerlendirme için uygun yöntemlerin uygulanması hususunda gerekli beceriye sahip olmak. | ||||||||||||||
5) Patoloji laboratuvar teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | ||||||||||||||
6) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | ||||||||||||||
7) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | ||||||||||||||
8) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||||||||||
9) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | ||||||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | ||||||||||||||
11) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | ||||||||||||||
12) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | ||||||||||||||
13) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |
2) | Dokuların normal yapı ve işlevleriyle ilgili temel bilgiye sahip olabilmek ve bu bilgiyi hücre ve doku düzeyinde çözümleyebilmek. | 3 |
3) | Histopatolojik temel kuramsal bilgiyi kullanabilmek. | |
4) | Histopatoloji laboratuvarında incelenmek üzere örnek alınması, saklanması ve değerlendirme için uygun yöntemlerin uygulanması hususunda gerekli beceriye sahip olmak. | 4 |
5) | Patoloji laboratuvar teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |
6) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | 3 |
7) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |
8) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
9) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |
10) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | 4 |
11) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |
12) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |
13) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |