Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | RTP101 | ||||||||
Ders İsmi: | Film Çalışmaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÜLŞEN DİLEK AKBAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi RAHŞAN PEKTAŞ Dr. Öğr. Üyesi SELİME BÜYÜKGÖZE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin filmlerin teorik çerçevesini anlamaları ve film çalışmalarının belirli bir alanında eleştirel analiz yapabilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | 1- Giriş / Film Sanatı / Genel kavramlar 2- Film Türleri: - Bir tür nasıl tanımlanır? - Bir türü analiz etmek - Türün tarihi & toplumsal işlevi - Türlerden örneklere bakış 3- Film Biçimi: - Filmde biçim anlayışı - Biçimsel beklentiler, konvansiyon ve deneyim - Biçim ve duygu / anlam 4- Film Biçimi: - Film biçiminin ilkeleri - İşlev - Benzerlik ve Yineleme 5- Biçimsel Bir Sistem Olarak Anlatı: - Anlatı nedir? - Olay örgüsü ve öykü - Neden – sonuç - Zaman - Mekan 6- Biçimsel Bir Sistem Olarak Anlatı (devam): - Anlatı İnşasının İlkeleri - Anlatım: Öykü enformasyonunun akışı, derinliği, anlatıcı 7- Çekim: Mizansen - Mizansen nedir? - Dekor / kostüm / makyaj / Işık / sahneleme 8 – Vize haftası 9- Sinematografi: - Fotoğrafik imge - Kadraj - Görüntünün süresi 10- Kurgu: - Film kurgusunun boyutları - Devamlılık kurgusu - Flashback / flashforward 11- Sinemada Ses: - Görüntü dışı ses - Film sesinin boyutları - Film sesinin işlevleri 12- Film Stiline Bakış: Biçimsel bir sistem olarak stil Film stilini nasıl çözümlüyoruz? 13- Filmlerin Eleştirel Analizi - Klasik Anlatı Sineması - Klasik Film Yapımında Anlatı Alternatifleri 14- Filmlerin Eleştirel Analizi - Biçim, stil ve ideoloji |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş / Film Sanatı / Genel kavramlar | |
2) | Film Türleri: - Bir tür nasıl tanımlanır? - Bir türü analiz etmek - Türün tarihi & toplumsal işlevi - Türlerden örneklere bakış | |
3) | Film Biçimi: - Filmde biçim anlayışı - Biçimsel beklentiler, konvansiyon ve deneyim - Biçim ve duygu / anlam | |
4) | Film Biçimi: - Film biçiminin ilkeleri - İşlev - Benzerlik ve Yineleme | |
5) | Biçimsel Bir Sistem Olarak Anlatı: - Anlatı nedir? - Olay örgüsü ve öykü - Neden – sonuç - Zaman - Mekan | |
6) | Biçimsel Bir Sistem Olarak Anlatı (devam): - Anlatı İnşasının İlkeleri - Anlatım: Öykü enformasyonunun akışı, derinliği, anlatıcı | |
7) | Çekim: Mizansen - Mizansen nedir? - Dekor / kostüm / makyaj / Işık / sahneleme | |
8) | Vize haftası | |
9) | Sinematografi: - Fotoğrafik imge - Kadraj - Görüntünün süresi | |
10) | Kurgu: - Film kurgusunun boyutları - Devamlılık kurgusu - Flashback / flashforward | |
11) | Sinemada Ses: - Görüntü dışı ses - Film sesinin boyutları - Film sesinin işlevleri | |
12) | Film Stiline Bakış: Biçimsel bir sistem olarak stil Film stilini nasıl çözümlüyoruz? | |
13) | Filmlerin Eleştirel Analizi - Klasik Anlatı Sineması - Klasik Film Yapımında Anlatı Alternatifleri | |
14) | Filmlerin Eleştirel Analizi - Biçim, stil ve ideoloji |
Ders Notları / Kitaplar: | Film Sanatı. David Bordwell & Kristin Thompson. Film Art. David Bordwell & Kristin Thompson. |
Diğer Kaynaklar: | Bir Film Nasıl Okunur? - James Monaco |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
4) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | ||||||||||||||
5) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | ||||||||||||||
7) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | ||||||||||||||
8) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | ||||||||||||||
9) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | ||||||||||||||
10) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | ||||||||||||||
11) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
12) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | ||||||||||||||
13) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | ||||||||||||||
14) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
15) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | ||||||||||||||
16) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | 5 |
4) | Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | |
5) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | 4 |
6) | Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | |
6) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | |
7) | Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | |
8) | Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | |
9) | Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | |
10) | Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | |
11) | Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | |
12) | Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | |
13) | Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | |
14) | Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | |
15) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | |
16) | Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |