Dersin Amacı: |
Floroskopik, Mamografik ve Anjiografik görüntüleme teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Floroskopik Görüntüleme, Floroskopik İncelemelerde Kontrast Maddeler, Sindirim Sistemi Floroskopik Görüntüleme, Biliyer Sistem Floroskopik Görüntüleme, Üregenital Sistem Floroskopik Görüntüleme, Mamografi Cihazları, Mamografik İncelemeler, Anjiyografi Cihazları, Koroner Anjiografi, Serebral Anjiografi, Stend Uygulamalarında Anjiografi, Abdominal Uygulamalarda Anjiografi, Toraks Uygulamalarında Anjiografi, Üst Ekstremite Uygulamalarında Anjiografi, Alt Ekstremite Uygulamalarında Anjiografi, Diğer Anjiografi Uygulamaları |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Floroskopik Görüntüleme Floroskopik İncelemelerde Kontrast Maddeler |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
2) |
Floroskopik İncelemelerde Kontrast Maddeler Sindirim Sistemi Floroskopik Görüntüleme |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
3) |
Sindirim Sistemi Floroskopik Görüntüleme Biliyer Sistem Floroskopik Görüntüleme |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
4) |
Üregenital Sistem Floroskopik Görüntüleme |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
5) |
Mamografi Cihazları Mamografik İncelemeler |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
6) |
Mamografik İncelemeler Anjiyografi Cihazları |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
7) |
Anjiyografi Cihazları Koroner Anjiografi |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
8) |
vize |
|
9) |
Koroner Anjiografi Serebral Anjiografi
Stend Uygulamalarında Anjiografi |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
10) |
Abdominal Uygulamalarda Anjiografi |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
11) |
Abdominal Uygulamalarda Anjiografi Toraks Uygulamalarında Anjiografi Üst Ekstremite Uygulamalarında Anjiografi |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
12) |
Üst Ekstremite Uygulamalarında Anjiografi Alt Ekstremite Uygulamalarında Anjiografi |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
13) |
Alt Ekstremite Uygulamalarında Anjiografi |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
14) |
Diğer Anjiografi Uygulamaları |
powerpoint sunum,sözlü anlatım |
Ders Notları / Kitaplar: |
Floroskopik Görüntüleme, Floroskopik İncelemelerde Kontrast Maddeler, Sindirim Sistemi Floroskopik Görüntüleme, Biliyer Sistem Floroskopik Görüntüleme, Üregenital Sistem Floroskopik Görüntüleme, Mamografi Cihazları, Mamografik İncelemeler, Anjiyografi Cihazları, Koroner Anjiografi, Serebral Anjiografi, Stend Uygulamalarında Anjiografi, Abdominal Uygulamalarda Anjiografi, Toraks Uygulamalarında Anjiografi, Üst Ekstremite Uygulamalarında Anjiografi, Alt Ekstremite Uygulamalarında Anjiografi, Diğer Anjiografi Uygulamaları |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. |
5 |
2) |
Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. |
5 |
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme |
|
4) |
İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. |
|
5) |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. |
5 |
6) |
Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. |
|
7) |
Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. |
|
8) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. |
5 |
9) |
Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme |
|
10) |
Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. |
|
11) |
İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. |
5 |
12) |
Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. |
3 |
13) |
Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
5 |