Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH204 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Hizmetleri Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, sağlık ve sağlık hizmetleri kavramlarına hakim olması, sağlık hizmetlerinin yönetimi konusunda temel bilgileri kazanması ve Türkiye'de sağlık hizmetlerinin yönetimini değerlendirebilmesini sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | Sağlık hizmetinin özellikleri, Sağlık kurumları ve özellikleri, Türk Sağlık sistemi, Sağlık örgütlemesi, Sağlık hizmetlerinin yürütülmesi, koordinasyonu ve denetimi gibi konularda bilgi sahibi olunmasını ve mesleki bilgi ve becerilerin geliştirilmesinde bu bilgilerin kullanılmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel tanışma, Yönetim Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Yönetim Kavramı | |
2) | Sağlık ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları | |
3) | Sağlık ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları | |
4) | Türk Sağlık sistemi, gelişimi ve örgütlenmesi | |
5) | Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması | |
6) | Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması | |
7) | Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Yönetimi | |
8) | Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Ara Sınav | |
9) | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi | |
10) | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi | |
11) | Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Yönetim Ara Sınav | |
12) | Sağlık Hizmetlerinde Hakla İlişkiler ve iletişim | |
13) | Sağlık Hizmetlerinde Hasta Hakları ve Etik | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Sağlık İşletmeleri Yönetimi Kitabı Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Tengimlioğlu D., Işık O., Akbolat M. “Sağlık İşletmeleri Yönetimi” , Ekim 2018 Kavuncubaşı Ş., Yıldırım S. “Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi” 2010 Anadolu Üniversitesi Açık ders Kitabı,2020 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
11 |
8 |
12 |
13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | |||||||||||||
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | |||||||||||||
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |||||||||||||
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | |||||||||||||
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | |||||||||||||
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | |||||||||||||
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | |||||||||||||
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | |||||||||||||
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | |||||||||||||
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | |||||||||||||
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | |||||||||||||
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | |||||||||||||
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | |
2) | Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 5 |
4) | İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | |
5) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | |
6) | Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | |
7) | Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | |
8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | |
9) | Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | |
10) | Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | |
11) | İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | |
12) | Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | |
13) | Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |