Medya ve İletişim | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MEC201 | ||||||||
Ders İsmi: | Basın Fotoğrafçılığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ASLI ARTAN KESKİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler haber fotoğrafının ve fotoğrafçılığının genel sorumlulukları ve etik kuralları üzerinde eğitim alarak yönlü olmadan ve aynı zaman da etik ve doğru haber fotoğrafını çekmeyi hedefleyeceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Basın Fotoğrafçılığının Tanıtımı; Teknik Fotoğraf Bilgileri; Basın Fotoğrafçılığı Üzerine Video Filmler: Ünlü Basın Fotoğrafçılarının Tanıtımı; Basın Fotoğrafı Tarihi; Fotoğraf ve Gerçeklik; Görüntü Düzenleme; Basın Fotoğrafının Habere Katkısı; Basın Fotoğrafçısının Kullandığı Malzemeler; Foto Röportaj; Fotoğraf Kurgulama: Fotoğraf seçimi, Kadrajlama, Sıralama, Foto alt yazıları; Basın Fotoğrafçılığında Sorumluluk ve Ahlak; Fotoğraf Çekim Projeleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknik Fotoğraf Bilgileri tekrarı | |
2) | Haber ve fotoğraf ilişkisi, basın fotoğrafçılığı kavramının aktarılması | |
3) | Karar Anı ve Kompozisyonun önemi | |
4) | Fotoğraf ve Basın Fotoğrafı Tarihi | |
5) | Basında Fotoğraf Dışında Kullanılan Diğer Görüntü Öğeleri. Grafikler ve İlustrasyonlar | |
6) | Foto Ropörtaj: Bir Olguyu Fotoğraflarla Anlatmak | |
7) | Basın Fotoğrafçısının Yanındaki Malzemeler ve kullanımları | |
8) | Basın Fotoğrafının Habere Katkısı ve Haber Fotoğrafçılığı | |
9) | Fotoğraf Editörlüğü: Sunum Biçimi, Fotoğraf Seçimi, Kadraj, Fotoğrafları Sıralamak ve Foto Altı Yazıları | |
10) | Teknolojik Yenilikler Olumlu ve olumsuz yönleri | |
11) | Basın Fotoğrafının Etki Gücü | |
12) | Basın Fotoğrafçılığında Etik 1 | |
13) | Basın Fotoğrafçılığında Etik 2 | |
14) | Uygulama ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Haber Fotoğrafçılığı Özer Kanburoğlu Basın Fotoğrafçılığı Abdurrahman Antakyalı, The Washington Post, The New York Times Assocıated Pres fotoğraf kullanımı ile etik kuralları. |
Diğer Kaynaklar: | Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, Müzaffer Sütlüoğlu, Literatür Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||||
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | ||||||||||||||||||||||||||||
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||||
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | 5 |
2) | İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | 5 |
3) | Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | |
4) | Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | 5 |
5) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | 5 |
6) | İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | 3 |
7) | İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | 5 |
8) | Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | 4 |
9) | Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | 3 |
10) | Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | 5 |
11) | Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | 3 |
12) | İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | 3 |
13) | Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | 5 |
14) | Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
15) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
16) | Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | 4 |
17) | Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 4 |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 5 |
20) | Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 5 |
21) | İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | 5 |
22) | Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | 4 |
23) | Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | 5 |
24) | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 3 |
25) | İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
26) | İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | 4 |
27) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | 5 |
28) | Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | 4 |
29) | Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 1 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 20 |
Arazi Çalışması | 1 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 1 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 0 |
Ödev | 1 | % 0 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |