Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriğine giriş.
Medya Planlama nedir?
|
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
2) |
Pazarlama, Reklam ve Medya İlişkisi |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
3) |
Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
4) |
Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
5) |
Medya Planlama Aşamaları |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
6) |
Medya Ölçümleri |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
7) |
Medya Amaçları ve Stratejileri |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
8) |
Vize |
|
9) |
Farklı Reklam Mecralarının Karşılaştırılması |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
10) |
Reklam Mesajına En Uygun Medya Ortamının Belirlenmesi |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
11) |
Online Medya Planlama |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
12) |
Online Medya Planlama |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
13) |
Örnek uygulamalar |
Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını
Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
|
14) |
Projelerin değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. |
4 |
2) |
İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. |
4 |
3) |
Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. |
|
4) |
Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. |
|
5) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. |
|
6) |
İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. |
|
7) |
İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. |
5 |
8) |
Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. |
5 |
9) |
Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme |
5 |
10) |
Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. |
5 |
11) |
Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. |
|
12) |
İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. |
4 |
13) |
Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. |
|
14) |
Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. |
5 |
15) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
5 |
16) |
Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. |
4 |
17) |
Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
5 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
5 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
5 |
20) |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
5 |
21) |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. |
5 |
22) |
Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. |
5 |
23) |
Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. |
5 |
24) |
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
4 |
25) |
İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
5 |
26) |
İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
27) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. |
5 |
28) |
Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. |
5 |
29) |
Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
5 |