Medya ve İletişim
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCM202
Ders İsmi: Medya Planlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLŞEN DİLEK AKBAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BURAK DERVİŞOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir ürün ya da hizmetin, reklam ve tanıtımının yapılması için medya planının en efektif şekilde hazırlanması.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, Medya Planlamasına Giriş, Medya, Reklam Tüketici Arasındaki İlişki, Medya Planlama Faaliyetleri, Medya Planlamasında Kullanılan Kavramlar, Yeni Planlama Modelleri, Medya Planının Organizasyonu başlıklı konular işlenecektir. Medyada yer almak üzere hazırlanan doğru mesajların, doğru zamanda, doğru kanalla, doğru yoğunlukta yer almasına ilişkin tüm kavram ve stratejilerin ele alınacak, tüketici ve hedef kitle ilişkisi de öğretilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pazarlama ve Medya arasındaki ilişki üzerine düşünebilmek
2) Medya planlamada kullanılan temel kavramları anlayabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir ürün veya hizmet için detaylı medya planlama çalışması yapabilmek
2) Farklı mecraları kıyaslayarak farklı stratejiler geliştirebilmek
3) Yapılan çalışmaların sonuçlarını ölçümlerle denetleyebilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğine giriş. Medya Planlama nedir? Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
2) Pazarlama, Reklam ve Medya İlişkisi Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
3) Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
4) Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
5) Medya Planlama Aşamaları Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
6) Medya Ölçümleri Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
7) Medya Amaçları ve Stratejileri Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
8) Vize
9) Farklı Reklam Mecralarının Karşılaştırılması Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
10) Reklam Mesajına En Uygun Medya Ortamının Belirlenmesi Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
11) Online Medya Planlama Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
12) Online Medya Planlama Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
13) Örnek uygulamalar Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay. Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
14) Projelerin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını

Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.

Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.
Diğer Kaynaklar: Medya Planlama (ed. Nevzat Bilge İspir) T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını

Medya Planlama ve Satın Alma (Dr.Gıyasettin Tayfur) Eğitim Yay.

Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Doç.Dr.Bilgen Başal) Çantay Kitap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. 4
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. 4
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. 5
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. 5
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme 5
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. 5
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. 4
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. 4
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 5
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. 5
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. 5
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. 5
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. 5
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. 5
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. 5
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100