Medya ve İletişim
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MEC202
Ders İsmi: Yeni Medya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NAZLI YAZICI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere medya ve yeni medya konusunda temel bilgiler aktarılarak, öğrencilerin yeni medya kavramına yönelik farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. Derste, öğrencilerin medya sektöründe yöndeşik medya anlayışını geliştirmeleri ve çoklu medya platformunda çalışmak için gerekli becerilere sahip olmalarını hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Yeni Medyanın özellikleri, Yeni Medya ve Halkla İlişkiler, Yeni Medya ve Etik, Yeni Medya Kuramları, Sosyal Ağlar ve Pazarlama, İnternet Haberciliği,

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yeni medya ve geleneksel medya arasındaki farkları açıklar.
2) Toplum, kültür, iletişim, yeni medya, dijital kültür kavramlarını tanımlar.
3) Yeni medyanın etkileri ve amaçlarının toplum üzerindeki ilişkisini kurar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GENEL İLETİŞİM - TEMEL KAVRAMLAR Giriş Temel Kavramlar Medya Geleneksel Medya Yeni Medya Medyamorfoz Kavramı 30 Yıl Kuralı Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
2) Yeni İletişim Teknolojilerinin Gelişimi • İletişimin Tarihsel Gelişimi • İnternetin Tarihsel Gelişimi Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli
3) YENİ MEDYAYI MÜMKÜN KILAN TEKNOLOJİK ÖZELLİKLER Sayısallık Çoklu Ortam Hiper Metin DEĞİŞİM ARACI OLARAK YENİ MEDYA Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli, Bilim Sanat Yayınları, 2005
4) YENİ MEDYANIN ÖZELLİKLERİ Etkileşim Kitlesizleştirme Eşzamansızlık YENİ MEDYANIN TEMEL PRENSİPLERİ Sayısal Temsil Modülerlik Otomasyon Değişkenlik Kod Çevrimi Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
5) Bilgi Toplumu ve Kuramlar • Bilgi Toplumu – Alvin Toffler • Global Köy – McLuhan • Kolektif Zeka – Pierre Levy • Henry Jenkins – Yayılma Kültürü Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014 A.Çağlar Deniz, Yeni Medya ve Toplum, Literatürk, 2016,
6) Dijital Aktivizm • Dijital Aktivizm • Dijital Aktivizm İle İlgili Kavramlar • Dijital Aktivizm Türleri Dr. Birol Gülnar – Dr. Şükrü Balcı, Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
7) Yöndeşme • Yöndeşme kavramı • Yöndeşme Türleri Dr. Birol Gülnar – Dr. Şükrü Balcı, Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum
9) WEB 1.0 ve WEB 2.0 • Web 1.0 Teknolojisi • Web 2.0 Teknolojisi • Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
10) Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya • Sosyal Medyanın Doğuşu ve Gelişimi • Sosyal Medyanın ile Geleneksel Medya Arasındaki Farklılıklar Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
11) İNTERNET GAZETECİLİĞİ Türkiye’de ve dünyada internet gazeteciliği tarihi gelişimi İnternet gazeteciliğinde etik John V. Pavlik, Yeni Medya ve Gazetecilik Sevda Alankuş, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Ips İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul
12) Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler • Sosyal Medyada Halkla İlişkiler • Sosyal Medyada Marka Yönetimi • Sosyal Medya ve Kurumsal İletişim Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
13) YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ YENİ MEDYA VE ETİK YENİ MEDYA İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014 Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz
14) Öğrenci Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli, Bilim Sanat Yayınları, 2005
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
A.Çağlar Deniz, Yeni Medya ve Toplum, Literatürk, 2016
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100