Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GENEL İLETİŞİM - TEMEL KAVRAMLAR
Giriş
Temel Kavramlar
Medya
Geleneksel Medya
Yeni Medya
Medyamorfoz Kavramı
30 Yıl Kuralı
|
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, |
2) |
Yeni İletişim Teknolojilerinin Gelişimi
• İletişimin Tarihsel Gelişimi
• İnternetin Tarihsel Gelişimi |
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli |
3) |
YENİ MEDYAYI MÜMKÜN KILAN TEKNOLOJİK ÖZELLİKLER
Sayısallık
Çoklu Ortam
Hiper Metin
DEĞİŞİM ARACI OLARAK YENİ MEDYA
|
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli, Bilim Sanat Yayınları, 2005 |
4) |
YENİ MEDYANIN ÖZELLİKLERİ
Etkileşim
Kitlesizleştirme
Eşzamansızlık
YENİ MEDYANIN TEMEL PRENSİPLERİ
Sayısal Temsil
Modülerlik
Otomasyon
Değişkenlik
Kod Çevrimi
|
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, |
5) |
Bilgi Toplumu ve Kuramlar
• Bilgi Toplumu – Alvin Toffler
• Global Köy – McLuhan
• Kolektif Zeka – Pierre Levy
• Henry Jenkins – Yayılma Kültürü |
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
A.Çağlar Deniz, Yeni Medya ve Toplum, Literatürk, 2016, |
6) |
Dijital Aktivizm
• Dijital Aktivizm
• Dijital Aktivizm İle İlgili Kavramlar
• Dijital Aktivizm Türleri |
Dr. Birol Gülnar – Dr. Şükrü Balcı, Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014 |
7) |
Yöndeşme
• Yöndeşme kavramı
• Yöndeşme Türleri |
Dr. Birol Gülnar – Dr. Şükrü Balcı, Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum |
9) |
WEB 1.0 ve WEB 2.0
• Web 1.0 Teknolojisi
• Web 2.0 Teknolojisi
• |
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014 |
10) |
Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya
• Sosyal Medyanın Doğuşu ve Gelişimi
• Sosyal Medyanın ile Geleneksel Medya Arasındaki Farklılıklar |
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. |
11) |
İNTERNET GAZETECİLİĞİ
Türkiye’de ve dünyada internet gazeteciliği tarihi gelişimi
İnternet gazeteciliğinde etik
|
John V. Pavlik,
Yeni Medya ve Gazetecilik
Sevda Alankuş, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Ips İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul |
12) |
Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler
• Sosyal Medyada Halkla İlişkiler
• Sosyal Medyada Marka Yönetimi
• Sosyal Medya ve Kurumsal İletişim |
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, |
13) |
YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ
YENİ MEDYA VE ETİK
YENİ MEDYA İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER
|
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz |
14) |
Öğrenci Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. |
|
2) |
İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. |
|
3) |
Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. |
|
4) |
Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. |
|
5) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. |
|
6) |
İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. |
|
7) |
İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. |
|
8) |
Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. |
|
9) |
Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme |
|
10) |
Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. |
|
11) |
Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. |
|
12) |
İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. |
|
13) |
Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. |
|
14) |
Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
15) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
16) |
Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. |
|
17) |
Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
|
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|
20) |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
|
21) |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. |
|
22) |
Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. |
|
23) |
Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. |
|
24) |
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
25) |
İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
26) |
İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
27) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. |
|
28) |
Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. |
|
29) |
Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
|