Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIT203 | ||||||||
Ders İsmi: | Nükleer Tıp | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. METİN GÜNEY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN Öğr.Gör. METİN GÜNEY Öğr.Gör. MÜSLÜM AYDIN NESRİN ÖZDİL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gama Kamera ve PET- BT görüntüleme teknikleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Gama Kamera Ve Hasta Hazırlığı, Solunum, Dolaşım ve Vasküler Sistem Sintigrafileri, Sindirim Sistemi Sintigrafileri, Ürogenital Sistem Sintigrafileri, Santral Sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri, İskelet Sistemi Sintigrafileri, Enfeksiyon Ve Tümör Görüntüleme Sintigrafileri, PET-BT Ve Hasta Hazırlığı, PET-BT Görüntüleme . |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nükleer Tıbbın tanımı ve içeriği. | Powerpoint sunum |
2) | Nükleer tıp için genel fizik. | Powerpoint sunum |
3) | Nükleer görüntüleme yöntemlerinin temel ilkeleri . | Powerpoint sunum |
4) | Nükleer görüntülemede görüntünün oluşumu ve saptanması. | Powerpoint sunum |
5) | Kemik sintigrafisi | Powerpoint sunum |
6) | Tiroid sintigrafisi | Powerpoint sunum. |
7) | Solunum sistemi organlarının sintigrafisi. | Powerpoint sunum |
8) | vize | |
9) | Kardiyovasküler sistem sintigrafileri | Powerpoint sunum |
10) | Lenfosintigrafi, sentinal nod görüntülemeleri | Powerpoint sunum |
11) | Pozitron emisyon tomografisi (PET) | Powerpoint sunum |
12) | Ürogenital sistem sintigrafileri. | Powerpoint sunum |
13) | Nükleer görüntüleme yöntemlerinin kısıtlılıkları. | Powerpoint sunum |
14) | Nükleer tıbbın tedavi amaçlı kullanımı. Tiroid hastalıkları ve kemik metastazları | Powerpoint sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Gama Kamera Ve Hasta Hazırlığı, Solunum, Dolaşım ve Vasküler Sistem Sintigrafileri, Sindirim Sistemi Sintigrafileri, Ürogenital Sistem Sintigrafileri, Santral Sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri, İskelet Sistemi Sintigrafileri, Enfeksiyon Ve Tümör Görüntüleme Sintigrafileri, PET-BT Ve Hasta Hazırlığı, PET-BT Görüntüleme . |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | ||||||||||||
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | ||||||||||||
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | ||||||||||||
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | ||||||||||||
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | ||||||||||||
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | ||||||||||||
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | ||||||||||||
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | ||||||||||||
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | ||||||||||||
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | ||||||||||||
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | ||||||||||||
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | ||||||||||||
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | |
2) | Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | |
5) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | |
6) | Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | |
7) | Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | |
8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | |
9) | Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | |
10) | Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | |
11) | İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | |
12) | Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | |
13) | Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |