Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIT203
Ders İsmi: Nükleer Tıp
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN GÜNEY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN
Öğr.Gör. METİN GÜNEY
Öğr.Gör. MÜSLÜM AYDIN
NESRİN ÖZDİL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gama Kamera ve PET- BT görüntüleme teknikleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Gama Kamera Ve Hasta Hazırlığı, Solunum, Dolaşım ve Vasküler Sistem Sintigrafileri, Sindirim Sistemi Sintigrafileri, Ürogenital Sistem Sintigrafileri, Santral Sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri, İskelet Sistemi Sintigrafileri, Enfeksiyon Ve Tümör Görüntüleme Sintigrafileri, PET-BT Ve Hasta Hazırlığı, PET-BT Görüntüleme .

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Nükleer Tıp alanında kullanılan cihazları tanıyabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Cihazlar ve Görüntü Elde Etme Yöntemlerini bilir.
2) Nükleer tıp tetkiklerine hasta hazırlığını yapar ve karşılaştığı problemleri raporlayıp çözebilir.
3) Nükleer tıpta kullanılan radyofarmasötikleri bilir ve uygular.
4) Nükleer tıpın tedavi amaçlı kullanım alanlarını bilir.
5) PET-BT Görüntüleme tekniklerini bilir.
6) Sistem sintigrafilerinin amacı, uygulanması ve değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nükleer Tıbbın tanımı ve içeriği. Powerpoint sunum
2) Nükleer tıp için genel fizik. Powerpoint sunum
3) Nükleer görüntüleme yöntemlerinin temel ilkeleri . Powerpoint sunum
4) Nükleer görüntülemede görüntünün oluşumu ve saptanması. Powerpoint sunum
5) Kemik sintigrafisi Powerpoint sunum
6) Tiroid sintigrafisi Powerpoint sunum.
7) Solunum sistemi organlarının sintigrafisi. Powerpoint sunum
8) vize
9) Kardiyovasküler sistem sintigrafileri Powerpoint sunum
10) Lenfosintigrafi, sentinal nod görüntülemeleri Powerpoint sunum
11) Pozitron emisyon tomografisi (PET) Powerpoint sunum
12) Ürogenital sistem sintigrafileri. Powerpoint sunum
13) Nükleer görüntüleme yöntemlerinin kısıtlılıkları. Powerpoint sunum
14) Nükleer tıbbın tedavi amaçlı kullanımı. Tiroid hastalıkları ve kemik metastazları Powerpoint sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gama Kamera Ve Hasta Hazırlığı, Solunum, Dolaşım ve Vasküler Sistem Sintigrafileri, Sindirim Sistemi Sintigrafileri, Ürogenital Sistem Sintigrafileri, Santral Sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri, İskelet Sistemi Sintigrafileri, Enfeksiyon Ve Tümör Görüntüleme Sintigrafileri, PET-BT Ve Hasta Hazırlığı, PET-BT Görüntüleme .
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

6

7

2

Program Kazanımları
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme.
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme.
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma.
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme.
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme.
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme.
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma.
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme.
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme.
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme.
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma.
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme.
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme.
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme.
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma.
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme.
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100