Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC102
Ders İsmi: Arapça
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MERYEM MENEKŞE
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SELEN ORTA
Doç. Dr. MUSTAFA AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ortak ders olan Arapça dersi, Arapça dilinin tarihini, Türkçe ile ilişkisini, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini Arapça olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Arapça dersinin önemi
2) Arapçanın Dünya dilleri arasındaki yeri ve önemi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Arapça harfler, sesletim biçimleri ve okuma ‎öğretimi
2) Günlük iletişim metinleri esaslı tanışma ve hal hatır sorma
3) Günlük iletişim metinleri esaslı bir öğrencinin okul hayatı
4) Günlük iletişim metinleri esaslı öğrenci eğitim-öğretim fikir alışverişi
5) Ara sınav
6) Günlük iletişim metinleri esaslı çarşı-pazar ve sosyal ilişkiler ‎
7) Günlük iletişim metinleri esaslı ulaşım araçları, seyahat ve gezinti yerleri
8) Günlük iletişim metinleri esaslı sağlık hizmetleri ve hastane işlemleri ‎
9) Günlük iletişim metinleri esaslı haberleşme araçları ve pastane işlemleri ‎
10) Günlük iletişim metinleri esaslı coğrafi bilgiler ve hava durumu ‎
11) Genel Değerlendirme
12) Final Sınavı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Kaynakçalar:
1. Arapça Fiil Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınlar 2017 İstanbul.
‎2. Arapça İsim Sıfat Tamlamaları ve İsim Cümlesi Kurulumu, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 İstanbul.
3. Arapça İsim Cümlesini Yeniden Yapılandıran Amiller, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012
4. Arapça İsim Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, Kesit Yayınları, 2014 İstanbul
5. Silsiletu'l-Lisan” Arapça ‎öğretim seti, (Arapçaya Giriş 1-2, ‎Başlangıç Seviyesi 1-2, Orta ‎Seviye),‎Akdem Yayınları,2013‎
6. Arapça Günlük İfadeler, ‎Hazırlayan: Hüseyin Günday, ‎Şener Şahin ve Cüneyt Şimşek, ‎Alfa Aktüel Yayınları,2012‎
‎7. Uygulamalı Basın Arapçası, ‎Nurettin Ceviz, Elif Yayınları, ‎‎2010
8. Alfabetik Türkçe- Arapça / ‎Arapça- Türkçe Sözlük, Kadir ‎Güneş, Mektep Yay, 2011‎

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek.
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek .
3) Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek.
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek.
6) Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek.
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek.
8) Genel alan terminolojisine hakim olmak.
9) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek.
10) Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek.
11) Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek.
12) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek.
13) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek.
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek .
3) Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek.
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek.
6) Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek.
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek.
8) Genel alan terminolojisine hakim olmak.
9) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek.
10) Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek.
11) Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek.
12) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek.
13) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %