Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC102
Ders İsmi: Arapça
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MERYEM MENEKŞE
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SELEN ORTA
Doç. Dr. MUSTAFA AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ortak ders olan Arapça dersi, Arapça dilinin tarihini, Türkçe ile ilişkisini, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini Arapça olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Arapça dersinin önemi
2) Arapçanın Dünya dilleri arasındaki yeri ve önemi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Arapça harfler, sesletim biçimleri ve okuma ‎öğretimi
2) Günlük iletişim metinleri esaslı tanışma ve hal hatır sorma
3) Günlük iletişim metinleri esaslı bir öğrencinin okul hayatı
4) Günlük iletişim metinleri esaslı öğrenci eğitim-öğretim fikir alışverişi
5) Ara sınav
6) Günlük iletişim metinleri esaslı çarşı-pazar ve sosyal ilişkiler ‎
7) Günlük iletişim metinleri esaslı ulaşım araçları, seyahat ve gezinti yerleri
8) Günlük iletişim metinleri esaslı sağlık hizmetleri ve hastane işlemleri ‎
9) Günlük iletişim metinleri esaslı haberleşme araçları ve pastane işlemleri ‎
10) Günlük iletişim metinleri esaslı coğrafi bilgiler ve hava durumu ‎
11) Genel Değerlendirme
12) Final Sınavı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Kaynakçalar:
1. Arapça Fiil Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınlar 2017 İstanbul.
‎2. Arapça İsim Sıfat Tamlamaları ve İsim Cümlesi Kurulumu, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 İstanbul.
3. Arapça İsim Cümlesini Yeniden Yapılandıran Amiller, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012
4. Arapça İsim Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, Kesit Yayınları, 2014 İstanbul
5. Silsiletu'l-Lisan” Arapça ‎öğretim seti, (Arapçaya Giriş 1-2, ‎Başlangıç Seviyesi 1-2, Orta ‎Seviye),‎Akdem Yayınları,2013‎
6. Arapça Günlük İfadeler, ‎Hazırlayan: Hüseyin Günday, ‎Şener Şahin ve Cüneyt Şimşek, ‎Alfa Aktüel Yayınları,2012‎
‎7. Uygulamalı Basın Arapçası, ‎Nurettin Ceviz, Elif Yayınları, ‎‎2010
8. Alfabetik Türkçe- Arapça / ‎Arapça- Türkçe Sözlük, Kadir ‎Güneş, Mektep Yay, 2011‎

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %