Tekstil ve Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UEC102 | ||||||||
Ders İsmi: | Arapça | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MERYEM MENEKŞE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SELEN ORTA Doç. Dr. MUSTAFA AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ortak ders olan Arapça dersi, Arapça dilinin tarihini, Türkçe ile ilişkisini, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini Arapça olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kaynakçalar: 1. Arapça Fiil Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınlar 2017 İstanbul. 2. Arapça İsim Sıfat Tamlamaları ve İsim Cümlesi Kurulumu, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 İstanbul. 3. Arapça İsim Cümlesini Yeniden Yapılandıran Amiller, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 4. Arapça İsim Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, Kesit Yayınları, 2014 İstanbul 5. Silsiletu'l-Lisan” Arapça öğretim seti, (Arapçaya Giriş 1-2, Başlangıç Seviyesi 1-2, Orta Seviye),Akdem Yayınları,2013 6. Arapça Günlük İfadeler, Hazırlayan: Hüseyin Günday, Şener Şahin ve Cüneyt Şimşek, Alfa Aktüel Yayınları,2012 7. Uygulamalı Basın Arapçası, Nurettin Ceviz, Elif Yayınları, 2010 8. Alfabetik Türkçe- Arapça / Arapça- Türkçe Sözlük, Kadir Güneş, Mektep Yay, 2011 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. | ||||||||||||||
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. | ||||||||||||||
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. | ||||||||||||||
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. | ||||||||||||||
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. | ||||||||||||||
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. | ||||||||||||||
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. | ||||||||||||||
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. | ||||||||||||||
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. | 1 |
2) | Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. | 1 |
3) | Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. | 1 |
4) | Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. | 1 |
5) | Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. | 1 |
6) | Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. | 1 |
7) | Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. | 1 |
8) | Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. | 1 |
9) | Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |