Patoloji Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC114 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişimcilik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere fikirleri değer ve zenginlik yaratan girişimlere dönüştürmek için gerekli olan yaratıcılık ve inovasyonu destekleyen zihniyeti aktarabilmek dersin genel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Girişimciliğin temellerini, risklerini, planlama aşamalarını, girişimcilik tiplerini aktarmak ve girişimcilikteki en önemli hususlardan biri olan fırsatların özelliklerini tanımlamak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders ve Dönem Hakkında Genel Bilgilendirme | Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları |
2) | Girişimci bir dünya için girişimci fikirler ve yapıları | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
3) | Girişimcilik: Kişisel Girişimcilik Stratejisinin Oluşturulması | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
4) | Fırsat | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
5) | Yeşil Pazarlama: Sürdürülebilirlik | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
6) | Girişim Fırsatları: Sosyal Girişimcilik için Fırsatlar | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
7) | İşletme Planı | Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları |
8) | Ara Sınav-1 İşletme Planı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
9) | Kurucu ve Takımı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
10) | Girişimci ve Etik Karar Verme | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
11) | Girişimlerin Finansmanı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
12) | Franchising | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
13) | Girişimcilik Finansmanı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
14) | Girişim ve Büyüme Sermayesi | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Business in Action, Bovee and Thill |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları- Lecture Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | ||||||||||||
2) Dokuların normal yapı ve işlevleriyle ilgili temel bilgiye sahip olabilmek ve bu bilgiyi hücre ve doku düzeyinde çözümleyebilmek. | ||||||||||||
3) Histopatolojik temel kuramsal bilgiyi kullanabilmek. | ||||||||||||
4) Histopatoloji laboratuvarında incelenmek üzere örnek alınması, saklanması ve değerlendirme için uygun yöntemlerin uygulanması hususunda gerekli beceriye sahip olmak. | ||||||||||||
5) Patoloji laboratuvar teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | ||||||||||||
6) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | ||||||||||||
7) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | ||||||||||||
8) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||||||||
9) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | ||||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | ||||||||||||
11) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | ||||||||||||
12) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | ||||||||||||
13) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |
2) | Dokuların normal yapı ve işlevleriyle ilgili temel bilgiye sahip olabilmek ve bu bilgiyi hücre ve doku düzeyinde çözümleyebilmek. | |
3) | Histopatolojik temel kuramsal bilgiyi kullanabilmek. | |
4) | Histopatoloji laboratuvarında incelenmek üzere örnek alınması, saklanması ve değerlendirme için uygun yöntemlerin uygulanması hususunda gerekli beceriye sahip olmak. | |
5) | Patoloji laboratuvar teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |
6) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | |
7) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |
8) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
9) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |
10) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |
11) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |
12) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |
13) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |