Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC114
Ders İsmi: Girişimcilik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere fikirleri değer ve zenginlik yaratan girişimlere dönüştürmek için gerekli olan yaratıcılık ve inovasyonu destekleyen zihniyeti aktarabilmek dersin genel amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: Girişimciliğin temellerini, risklerini, planlama aşamalarını, girişimcilik tiplerini aktarmak ve girişimcilikteki en önemli hususlardan biri olan fırsatların özelliklerini tanımlamak dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci, girişimcilikle ilgili genel kavram ve anlayışa sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Girişimcilik uygulamalarının gerçek hayattaki oluşumlarını gözlemleyebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Girişimcilik ile ilgili kavramları farklı endüstrilerde gözlemler ve teorik bilgisini farklı disiplinlerle bağdaştırabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kendi başına yapacağı herhangi bir girişimde kendi yol haritasını ve işletme planını çıkartabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ve Dönem Hakkında Genel Bilgilendirme Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları
2) Girişimci bir dünya için girişimci fikirler ve yapıları Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
3) Girişimcilik: Kişisel Girişimcilik Stratejisinin Oluşturulması Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
4) Fırsat Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
5) Yeşil Pazarlama: Sürdürülebilirlik Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
6) Girişim Fırsatları: Sosyal Girişimcilik için Fırsatlar Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
7) İşletme Planı Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları
8) Ara Sınav-1 İşletme Planı Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
9) Kurucu ve Takımı Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
10) Girişimci ve Etik Karar Verme Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
11) Girişimlerin Finansmanı Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
12) Franchising Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
13) Girişimcilik Finansmanı Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
14) Girişim ve Büyüme Sermayesi Business in Action- Bovee and Thill Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Business in Action, Bovee and Thill
Diğer Kaynaklar: Ders notları- Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100