Medya ve İletişim
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC116
Ders İsmi: İşaret Dili
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HİLAL KIVANÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HİLAL KIVANÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylerle iletişim kurması hedeflenir.
Dersin İçeriği: İşaret dilini, işaret diline özgü dil yapısını ve temel kavramları öğrenilerek işitme engelli bireyle iletişim kurması için gerekli olan kişisel kazanımlar sağlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşaret dilini kullanarak işitme engellilerle iletişim kurabilir.
2) İşaret dilini öğrenirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylere yardımcı olurlar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşaret Dili Tarihçesi, İşaret Dili Dilbilgisi, İşaret Dili Alfabesi Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
2) Aile ve çevresi Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
3) Sağlık Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
4) Okul ve Eğitim İşaretleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
5) Gıda ve Giyim İşaretleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
6) Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
7) Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
8) Vize
9) Duygular ve Eşyalar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
10) Zaman, Trafik ve Canlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
11) Meslekler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
12) Spor ve Coğrafi Terimler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
13) Türkiye’nin İlleri, Devletler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
14) Günlük Konuşma ve Soru Cümleleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
15) Genel Tekrar Ders Notları Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/) Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %