Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC116
Ders İsmi: İşaret Dili
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HİLAL KIVANÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HİLAL KIVANÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylerle iletişim kurması hedeflenir.
Dersin İçeriği: İşaret dilini, işaret diline özgü dil yapısını ve temel kavramları öğrenilerek işitme engelli bireyle iletişim kurması için gerekli olan kişisel kazanımlar sağlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşaret dilini kullanarak işitme engellilerle iletişim kurabilir.
2) İşaret dilini öğrenirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylere yardımcı olurlar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşaret Dili Tarihçesi, İşaret Dili Dilbilgisi, İşaret Dili Alfabesi Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
2) Aile ve çevresi Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
3) Sağlık Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
4) Okul ve Eğitim İşaretleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
5) Gıda ve Giyim İşaretleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
6) Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
7) Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
8) Vize
9) Duygular ve Eşyalar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
10) Zaman, Trafik ve Canlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
11) Meslekler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
12) Spor ve Coğrafi Terimler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
13) Türkiye’nin İlleri, Devletler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
14) Günlük Konuşma ve Soru Cümleleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
15) Genel Tekrar Ders Notları Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/) Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme.
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme.
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma.
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme.
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme.
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme.
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma.
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme.
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme.
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme.
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma.
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme.
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme.
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme.
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma.
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme.
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %