Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşaret Dili Tarihçesi, İşaret Dili Dilbilgisi, İşaret Dili Alfabesi |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
2) |
Aile ve çevresi
|
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
3) |
Sağlık
|
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
4) |
Okul ve Eğitim İşaretleri
|
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
5) |
Gıda ve Giyim İşaretleri |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/) |
6) |
Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
7) |
Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
8) |
Vize |
|
9) |
Duygular ve Eşyalar |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
10) |
Zaman, Trafik ve Canlılar |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
11) |
Meslekler |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
12) |
Spor ve Coğrafi Terimler |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/) |
13) |
Türkiye’nin İlleri, Devletler |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
14) |
Günlük Konuşma ve Soru Cümleleri |
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
|
15) |
Genel Tekrar |
Ders Notları
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
|
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
|
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
|
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
|
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
|
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
|
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
|
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
|
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
|
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
|
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
|
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
|