Dersin Amacı: |
Dersin Amacı
Bu derste kalite yönetiminde sürekli gelişme ve iyileşme anlayışını gelecek iş yaşamlarında yansıtması için gereken temel bilgiler verilmektedir. Kalite yönetim sistemini değerlendirme ve yenilikçi uygulamalar kazandırılması için gerekli yaklaşım, yöntem ve uygulamaların tanınması ve kapsamını organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini, kalite kavramı ve gelişimi, küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları, kalite yönetim sistemleri amaç ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, süreç yönetimi, Kamu örgütlerinde toplam kalite yönetim modellerini açıklamaktadır. Türkiye’de ve dünyada toplam kalite yönetimi, gelişen kalite standartları konularını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşletmelerde Kalite Kavramı ve Fonksiyonunun Gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Küresel rekabet Örgütler, yönetim ve yeni yönetim paradigmaları
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Toplam kalite yönetiminin doğuşu, ilkeleri ve araçları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Yönetim Kalitesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Örgüt Kültürü ve Kalite, Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Kalite Güvencesi ve Kalite İyileştirilmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kalite Yönetim Teknikleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Süreç Yönetim Sistemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Standardizasyon, Sertifikasyon |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Kalite Yönetim Standartları, ISO9000, ISO 9001 ,TSE |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek. |
|
2) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek . |
|
3) |
Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek. |
|
4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek. |
|
5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek. |
|
6) |
Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek. |
|
7) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek. |
|
8) |
Genel alan terminolojisine hakim olmak. |
|
9) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek. |
|
10) |
Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek. |
|
11) |
Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek. |
|
12) |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek. |
|
13) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek. |
|