Dersin Amacı: |
Dersin Amacı
Bu derste kalite yönetiminde sürekli gelişme ve iyileşme anlayışını gelecek iş yaşamlarında yansıtması için gereken temel bilgiler verilmektedir. Kalite yönetim sistemini değerlendirme ve yenilikçi uygulamalar kazandırılması için gerekli yaklaşım, yöntem ve uygulamaların tanınması ve kapsamını organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini, kalite kavramı ve gelişimi, küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları, kalite yönetim sistemleri amaç ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, süreç yönetimi, Kamu örgütlerinde toplam kalite yönetim modellerini açıklamaktadır. Türkiye’de ve dünyada toplam kalite yönetimi, gelişen kalite standartları konularını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşletmelerde Kalite Kavramı ve Fonksiyonunun Gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Küresel rekabet Örgütler, yönetim ve yeni yönetim paradigmaları
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Toplam kalite yönetiminin doğuşu, ilkeleri ve araçları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Yönetim Kalitesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Örgüt Kültürü ve Kalite, Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Kalite Güvencesi ve Kalite İyileştirilmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kalite Yönetim Teknikleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Süreç Yönetim Sistemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Standardizasyon, Sertifikasyon |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Kalite Yönetim Standartları, ISO9000, ISO 9001 ,TSE |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Elektrik-Elektronik devre ve bileşenlerinin temel ilke ve prensiplerini öğrenmenin yanı sıra, çeşitli devre çözümleri için gerekli olan yöntemleri öğrenir. |
|
2) |
Elektrik ve Manyetizma ile ilgili temel düzeydeki gerekli teorik bilgiye ve bu bilgiyi kullanabilmesi için gerekli olan matematiksel bilgiye sahip olur. |
|
4) |
Bilgisayar destekli tesisat projeleri çizebilir. Elektrik tesisat projelerini okur, düzenler ve çizer. Proje için gerekli malzeme ve teçhizatın miktar ve niteliklerini tespit edebilir. İlgili yönetmelikler ile ulusal ve uluslararası standartları bilir ve uygular. |
|
5) |
Endüstride kullanılan elektrik makinelerinin temel makine parametrelerini, çalışma prensiplerini, karakteristik özelliklerini bilir, bu makineleri sınıflandırabilir ve sektörde ihtiyaç duyulan alana göre makine seçimi yapabilir. |
|
6) |
Elektrik enerjisinin üretim yöntemlerini, iletimi ve dağıtımını , iletimi ve dağıtımı aşamasında karşılaşabileceği muhtemel problemleri ve bu problemlere karşı hangi ekipmanlar ile nasıl müdahale etmesi gerektiğini bilir. |
|
7) |
Bireysel proje geliştirme bilinci ve bir grup çalışmasında ekip üyeleri arasında kendisine düşen görevleri yerine getirme bilinci kazanır. |
|
8) |
Çalışma hayatında karşılaşabileceği sorunları tanıyabilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme becerisini kazanır. |
|
9) |
Dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek seviyede İngilizce dilini kullanabilirler. |
|
10) |
Temel düzeyde bilgisayar kullanımı bilgisine sahip olur. Kendi meslek alanı ile ilgili bilgisayar destekli sunum yapabilme kabiliyeti kazanır. |
|
11) |
İş güvenliği, iş kazaları ve işçi sağlığı ile ilgili gerekli bilgilere sahip olma ve uygulama bilinci kazanır. |
|
12) |
Bilim ve teknolojik yenilikleri takip edebilme bilinci kazanır. |
|
13) |
Düşüncelerini özgür bir şekilde ifade edebilirler. Yazılı ve sözlü olarak anlatım becerisi kazanmanın yanı sıra, doğru ve etkili iletişim kurma tekniklerini öğrenirler. Yaşadığı toplumun tarihsel ve kültürel birikimine sahip olur. |
|