Dersin Amacı: |
Dersin Amacı
Bu derste kalite yönetiminde sürekli gelişme ve iyileşme anlayışını gelecek iş yaşamlarında yansıtması için gereken temel bilgiler verilmektedir. Kalite yönetim sistemini değerlendirme ve yenilikçi uygulamalar kazandırılması için gerekli yaklaşım, yöntem ve uygulamaların tanınması ve kapsamını organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini, kalite kavramı ve gelişimi, küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları, kalite yönetim sistemleri amaç ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, süreç yönetimi, Kamu örgütlerinde toplam kalite yönetim modellerini açıklamaktadır. Türkiye’de ve dünyada toplam kalite yönetimi, gelişen kalite standartları konularını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşletmelerde Kalite Kavramı ve Fonksiyonunun Gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Küresel rekabet Örgütler, yönetim ve yeni yönetim paradigmaları
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Toplam kalite yönetiminin doğuşu, ilkeleri ve araçları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Yönetim Kalitesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Örgüt Kültürü ve Kalite, Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Kalite Güvencesi ve Kalite İyileştirilmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kalite Yönetim Teknikleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Süreç Yönetim Sistemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Standardizasyon, Sertifikasyon |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Kalite Yönetim Standartları, ISO9000, ISO 9001 ,TSE |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bankacılık ve sigortacılık ile alakalı temel kavramları uygulayabilme yetkinliğine sahip olabilmek ve çalışma hayatında etkin şekilde kullanabilmek. |
|
2) |
Bankacılık ve sigortacılık hukuk mevzuatına hakim olabilmek ve işini mevzuata uygun yasal çerçevede yapabilmek. |
|
3) |
İşinin gerektirdiği ölçüde bilgisayar ve bilgisayar programlarını en etkin şekilde kullanabilmek. |
|
4) |
Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olabilmek.
|
|
5) |
Ticari faaliyetlerde karşılaştığı sorunlara pratik çözüm bulabilmek ve karar verebilme yetisine sahip olabilmek. |
|
6) |
İş yaşamında etkili iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olabilmek. |
|
7) |
Türkiye ve dünya borsalarına hakim olabilmek ve sermaye piyasalarında aktif görev alabilmek. |
|
8) |
Ekonomiyi mikro ve makro açılardan analiz edebilmek ve öngörülerde bulunabilmek. |
|
9) |
Bankacılık ve sigortacılık konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olabilmek.
|
|
10) |
Finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek,yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açabilmek ve işyerinde çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücünü yetiştirebilmeyi sağlayabilmek. |
|
11) |
Ana dilini etkin kullanabilecek,tarihini bilen,bugününe hakim ve geleceğe ışık tutacak bireyler yetiştirebilmek. |
|
12) |
İlgili kurumlarda yönetim kademesi ve yönetici konumunda görev alabilme kabiliyetine sahip olabilmek. |
|