Dersin Amacı: |
Dersin Amacı
Bu derste kalite yönetiminde sürekli gelişme ve iyileşme anlayışını gelecek iş yaşamlarında yansıtması için gereken temel bilgiler verilmektedir. Kalite yönetim sistemini değerlendirme ve yenilikçi uygulamalar kazandırılması için gerekli yaklaşım, yöntem ve uygulamaların tanınması ve kapsamını organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini, kalite kavramı ve gelişimi, küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları, kalite yönetim sistemleri amaç ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, süreç yönetimi, Kamu örgütlerinde toplam kalite yönetim modellerini açıklamaktadır. Türkiye’de ve dünyada toplam kalite yönetimi, gelişen kalite standartları konularını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşletmelerde Kalite Kavramı ve Fonksiyonunun Gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Küresel rekabet Örgütler, yönetim ve yeni yönetim paradigmaları
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Toplam kalite yönetiminin doğuşu, ilkeleri ve araçları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Yönetim Kalitesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Örgüt Kültürü ve Kalite, Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Kalite Güvencesi ve Kalite İyileştirilmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kalite Yönetim Teknikleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Süreç Yönetim Sistemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Standardizasyon, Sertifikasyon |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Kalite Yönetim Standartları, ISO9000, ISO 9001 ,TSE |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
|
2) |
Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. |
|
3) |
Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. |
|
4) |
Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
|
5) |
Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. |
|
6) |
Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
|
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. |
|
8) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
|
9) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
|
10) |
Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. |
|
11) |
Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. |
|
12) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
|