Dersin Amacı: |
Sivil savunma ve sivil korunmanın tarihsel gelişimi konusuna hakim olan öğrencilerin, KBRN olaylarına karşı korunma yöntemleri hakkında uygulanabilir bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği: |
Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi, Sivil korunma, Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı, Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme, Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri, Radyasyon belirtileri, Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler, Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar, Atom ve hidrojen bombaları, Nükleer silahların etkileri, İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
2) |
Sivil korunma |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
3) |
Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
4) |
Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
5) |
Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
6) |
Biyolojik savaş maddelerinden korunma ve temizlenme |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
7) |
Radyasyon tanımı ve özellikleri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Radyasyon belirtileri ve korunma yöntemleri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
10) |
Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
11) |
Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
12) |
Atom ve hidrojen bombaları |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
13) |
Nükleer silahların etkileri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
14) |
İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
|
4 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
|
3 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
|
4 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
|
4 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
|
4 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır.
|
4 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
|
4 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
|
4 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
|
4 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
|
5 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
|
5 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
|
4 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
|
4 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
|
4 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|