Dersin Amacı: |
Sivil savunma ve sivil korunmanın tarihsel gelişimi konusuna hakim olan öğrencilerin, KBRN olaylarına karşı korunma yöntemleri hakkında uygulanabilir bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği: |
Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi, Sivil korunma, Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı, Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme, Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri, Radyasyon belirtileri, Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler, Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar, Atom ve hidrojen bombaları, Nükleer silahların etkileri, İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
2) |
Sivil korunma |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
3) |
Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
4) |
Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
5) |
Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
6) |
Biyolojik savaş maddelerinden korunma ve temizlenme |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
7) |
Radyasyon tanımı ve özellikleri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Radyasyon belirtileri ve korunma yöntemleri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
10) |
Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
11) |
Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
12) |
Atom ve hidrojen bombaları |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
13) |
Nükleer silahların etkileri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
14) |
İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi. |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırma ve edindiği bilgileri sentezleyerek eleştirel bir bakış açısı kazanma becerisi. |
|
3) |
Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. |
|
4) |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını amaçlar. |
|
5) |
Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. |
|
6) |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
|
7) |
Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. |
|
8) |
Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. |
|
9) |
Oyunculuk teknikleri yanı sıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
|
10) |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
|
11) |
Farklı kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma, sanatını icra etme yetisi kazanır. |
|