Dersin Amacı: |
Sivil savunma ve sivil korunmanın tarihsel gelişimi konusuna hakim olan öğrencilerin, KBRN olaylarına karşı korunma yöntemleri hakkında uygulanabilir bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği: |
Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi, Sivil korunma, Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı, Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme, Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri, Radyasyon belirtileri, Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler, Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar, Atom ve hidrojen bombaları, Nükleer silahların etkileri, İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
2) |
Sivil korunma |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
3) |
Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
4) |
Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
5) |
Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
6) |
Biyolojik savaş maddelerinden korunma ve temizlenme |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
7) |
Radyasyon tanımı ve özellikleri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Radyasyon belirtileri ve korunma yöntemleri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
10) |
Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
11) |
Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
12) |
Atom ve hidrojen bombaları |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
13) |
Nükleer silahların etkileri |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
14) |
İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma |
KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
|
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
|
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
|
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
|
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
|
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
|
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
|
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
|
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
|
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
|