Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC124
Ders İsmi: Bilgi Teknolojileri Kullanımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÖKHAN DİLEK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HAKAN ÇAKAN
Öğr.Gör. GÖKHAN DİLEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bireyin işletim sisteminin işlevlerini tanımlayabilmesi, bilişimde güvenlik, etik ve bulut konularında bilgi sahibi olabilmesi, etkili sunumlar hazırlayabilmesi ve basit hesaplamalar yapabilmesi amaçlanarak dersin içeriği şekillendirilmiştir.
Dersin İçeriği: İşletim sistemleri; Bilişim güvenliği; Bilişim etiği; Bulut bilişim; Sunu hazırlama (MS PowerPoint); Hesap çizelgesi (MS Excel); İnsan ve Teknoloji

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşletim sistemini tanımlayabilir.
2) İşletim sisteminin temel bileşenlerini sıralayabilir.
3) İşletim sisteminin bileşenlerinin görevlerini açıklayabilir.
4) İşletim sistemi türlerini ayırt edebilir.
5) Bilişim güvenliğini tanımlayabilir.
6) Kötü amaçlı yazılımları tanıyabilir.
7) Kötü amaçlı yazılımlara karşı alınacak önlemleri açıklayabilir.
8) İnternet güvenliğinin nasıl sağlanacağını açıklayabilir.
9) Bilişim etiği kavramını tanımlayabilir.
10) Bilişim etiğinin önemini açıklayabilir.
11) Bilişim ve internet hukukunu tanımlayabilir.
12) Bilişim etiği kurallarını açıklayabilir.
13) İnternette uyulması gereken etik kurallarını açıklayabilir.
14) Bulut bilişimi tanımlayabilir.
15) Bulut bilişimin özelliklerini açıklayabilir.
16) Bulut bilişimin bileşenlerini ve altyapısını açıklayabilir.
17) Bulut uygulamalarını listeleyebilir.
18) MS PowerPoint program ara yüzünü, araç çubuklarını, şerit ve sekmeleri tanır ve özelliklerini söyleyebilir.
19) Slayt ve sunu kavramlarını açıklayabilir.
20) Slaytlar içerisindeki öğelere animasyon verebilir.
21) Sunum gösteri ayarlarını bilir ve özellikleri kullanabilir.
22) MS Excel program ara yüzünü, araç çubuklarını, şerit ve sekmeleri tanır ve özelliklerini söyleyebilir.
23) Bilgi toplumunun yaşam biçimini açıklayabilir.
24) Bilgi toplumunda teknolojinin önemini açıklayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) MS PowerPoint programında yeni sunu açma, var olan sunuyu açma, sunu kaydetme gibi dosya işlemlerini yapabilir.
2) MS PowerPoint programında tema değiştirme, slayt ekleme, slayt silme, slayt düzeni değiştirme ve nesne ekleme işlemlerini yapabilir.
3) MS PowerPoint programında slaytlara geçişler ekleyebilir.
4) Sunuyu yazdırabilir.
5) Yeni hesap çizelgesi açma, var olan çizelgeyi açma, çizelgeyi kaydetme gibi dosya işlemlerini yapabilir.
6) Satır, sütun kavramlarını tanır ve veri girişi ile ilgili işlemleri yapabilir.
7) MS Excel programında veriler üzerinde düzenlemeler yapabilir.
8) MS Excel programında basit formülleri tanır ve verilen amaca yönelik formül yazabilir.
9) MS Excel programında grafik türlerini tanır, verilere göre grafik ekleyebilir ve düzenleyebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletim Sistemleri Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
2) Bilişim Güvenliği Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
3) Bilişim Güvenliği (Güvenli İnternet) Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
4) Bilişim Etiği Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
5) Bulut Bilişim Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
6) Sunu Hazırlama (MS PowerPoint): Kullanıcı Arayüzü; Dosya İşlemleri; Sunu Yapısı; Sununun Görsel Tasarımı Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
7) Sunu Hazırlama (MS PowerPoint): Efektler; Sunu gösteri ayarları; Sunuyu çalıştırma; Sunuyu yazdırma Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
8) 1. Ara Değerlendirme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
9) Sunu Hazırlama (MS PowerPoint): Genel Tekrar Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
10) Hesap Çizelgesi (MS Excel): Kullanıcı Arayüzü; Dosya İşlemleri; Veri biçimlendirme; Hesap çizelgesini düzenleme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
11) Hesap Çizelgesi (MS Excel): Formüller Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
12) Hesap Çizelgesi (MS Excel): Grafikler Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
13) Hesap Çizelgesi (MS Excel): Genel Tekrar - 2. Ara Değerlendirme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
14) Toplum ve Teknoloji Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
15) Genel Tekrar; Final ile ilgili bilgilendirme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları üniversitenin öğrenme yönetim sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar: Aşan, H. (2019). İşletim Sistemlerinin Temelleri, Güncel İşletim Sistemleri. V. Tecim (Ed.), Bilişim Teknolojileri (s. 95-106) içinde. Ankara: Nobel Yayın
Kumtepe, E. G. (2015). İşletim Sistemleri. G. EBY, M. R. Okur, (Ed.), Temel Bilgi Teknolojileri II (s. 2-36) içinde. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3196.
Tekdal, M. (2018). İşletim Sistemlerinin Temelleri, Güncel İşletim Sistemleri. S. B. Kert (Ed.), Bilişim Teknolojileri (s. 101-124) içinde. Ankara: Nobel Yayın
Çalışkan, H. (2015). Bilişim Güvenliği. G. EBY, M. R. Okur, (Ed.), Temel Bilgi Teknolojileri II (s. 38-60) içinde. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3196.
Dönmez, O. (2019). Bilgi Güvenliği. H. F. Odabaşı, Ş. O. Leymun (Ed.), Bilişim Etiği ve Güvenliği içinde. Ankara: Nobel Yayın
Odabaşı, H. F. ve Ozan Leymun, Ş. (2019). Bilişim Etiği ve Güvenliği, Nobel Akademik Yayıncılık
Kumtepe, A. T. (2015). Bilişim Etiği İçinde G. EBY, M. R. Okur, (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri II, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3196.
Aydın, S. (2015). Bulut Bilişim İçinde G. EBY, M. R. Okur, (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri II, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3196.
Üçüncü, H. (2011). Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar Windows 7 ve Microsoft Office 2010. İstanbul: Alfa.
Yıldız, B. (2017). Office 2016 Türkçe. İstanbul: Kodlab.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

20

23

24

26

32

33

19

21

22

25

27

28

29

30

31

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100