Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC201
Ders İsmi: İş Sağlığı ve Güvenliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ULAŞ GÜLTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ELİF GÖKÇİLOĞLU ÇULCU
Öğr.Gör. SELEN ORTA
Öğr.Gör. ALİ ATAŞ
Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşyerlerinde iş kazalarını ve  meslek hastalıklarını önlemek ve çalışanların  sağlıklı ve güvenli bir ortamda çalışmalarını sağlamak için güvenlik  önlemlerinin alınması ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı ve tarihçesi, iş kazası oluşumu ve çeşitleri, meslek hastalıkları ve korunma yolları, işyerlerinde iş kazalarını ve meslek hastalıklarını önlemek ve çalışanların sağlıklı ve güvenli bir ortamda çalışmalarını sağlamak için yapılacak çalışmaları ve güvenlik önlemlerinin alınması ile ilgili yeterlilikler, fiziksel, kimyasal, biyolojik, psiko-sosyal risk etmenleri ve bunlardan korunma yolları, işverenin, çalışanların, iş sağlığı ve güvenliği profesyonellerinin sorumluluk, hak, yükümlülük ve yetkileri, risk değerlendirmesi, ergonomi, OHSAS 18000 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi konuları anlatılmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İş sağlığı ve güvenliğinin tanımını ve tarihçesini öğrenebilme.
2) Dünyada ve Türkiye’de iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları açıklayabilme.
3) OHSAS 18000 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sisteminin ve bu sistemin aşamalarının öğrenebilmesi.
4) Ergonominin kavranabilmesi.
5) Acil durum yönetiminin öneminin öğrenilmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşyerlerinde iş kazaları ve meslek hastalıklarını önlemek ve çalışanların sağlıklı ve güvenli bir ortamda çalışmalarını sağlamak için yapılacak çalışmaları kavrayabilme ve uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) İşyerlerinde var olan ya da dışarıdan gelebilecek tehlikeleri, çalışanlara işyerine ve çevresine verebileceği zararları ve bunlara karşı alınacak önlemleri belirleyebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Tarihçe AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
2) Dünyada ve Türkiye’de İş Sağlığı ve Güvenliği AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
3) Risk Yönetimi ve Risk Değerlendirmesi AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
4) OHSAS 18000 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi GÖRÇÜN, Ömer Faruk ve ERDAL, Murat, Tehlikeli Madde Lojistiği ve İş Güvenliği. Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010. KÖLÜK, Nihat, DİLSİZ, İrfan ve KARTAL, Cafer S., Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, Ankara, 2014.
5) Ergonomi ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
6) İş Kazaları AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
7) Quiz-1 Öncesi Genel Değerlendirme AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012. GÖRÇÜN, Ömer Faruk ve ERDAL, Murat, Tehlikeli Madde Lojistiği ve İş Güvenliği. Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010. KÖLÜK, Nihat, DİLSİZ, İrfan ve KARTAL, Cafer S., Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, Ankara, 2014.
8) İş Hijyeni ve Meslek Hastalıkları – Quiz 1 AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
9) Çalışma Ortamı AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
10) Acil Durum Yönetimi AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
11) Kişiye Yönelik Koruma Politikaları (Kişisel Koruyucular) AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
12) İşyerlerinde Sağlık ve Güvenlik İşaretleri – Quiz 2 Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Yönetmeliği.
13) Özel Politika Gerektiren Grupların İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından Değerlendirilmesi – Vardiyalı Çalışma ve Gece Çalışması AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
14) Final Öncesi Genel Değerlendirme AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Yönetmeliği.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
GÖRÇÜN, Ömer Faruk ve ERDAL, Murat, Tehlikeli Madde Lojistiği ve İş Güvenliği. Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010.
Diğer Kaynaklar: TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
KÖLÜK, Nihat, DİLSİZ, İrfan ve KARTAL, Cafer S., Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, Ankara, 2014.
Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Yönetmeliği.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

7

3

6

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100