İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC207
Ders İsmi: Yeni Medya Okur Yazarlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. DİLEK SAKA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. DİLEK SAKA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeni medyanın kendine has özelliklerinin anlaşılmasını sağlamak ve yeni medya okuryazarlığı çerçevesinde çevrimiçi risk ve fırsatlar hakkında farkındalık kazandırmak suretiyle yeni medyanın etik temelli ve doğru kullanımını hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin İçeriği: Yeni medyanın dinamikleri çerçevesinde bireylerin çevrimiçi ortamda risk oluşturabilecek tehlikelere karşı farkındalığının artırılarak çevrimiçi ortamın sağladığı olanaklardan faydalanması için dikkat edilmesi gerekenler ve güvenilir enformasyona ulaşmanın yolları ile etik ihlallerden kaçınmanın önemi kapsamında kitle iletişimi, medya okuryazarlığı, yeni medya ve yeni medya okuryazarlığı, yeni medyada tehditler ve fırsatlar, trollük, siber şiddet, çevrimiçi nefret söylemi, yeni medyada mahremiyete yönelik tehditler, yeni medya ve tüketim kültürü ile yeni medyadaki tehlikeli içeriklere karşı çocuğun korunması başlıklarından oluşmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kitle iletişimi ve kitle iletişiminin dinamiklerini öğrenme
2) Medyanın tanımını yapma ve medya okuryazarlığını açıklama
3) Yeni medyanın tanımını yapma ve yeni medya okuryazarlığını açıklayarak medya okur yazarlığı ile yeni medya okuryazarlığı arasındaki farklılıkları öğrenme
4) Yeni medyanın taşıdığı tehlikeleri ve sunduğu olanakları öğrenme
5) Sosyal medya trollüğünün tanımını, trollük türlerini ve trollerin motivasyonlarını öğrenme
6) Şiddetin türlerini, siber şiddet kavramını ve siber şiddet türlerini öğrenme
7) Sosyal medyada nefret söyleminin yayılmasını azaltmak / engellemek için yapılabilecekleri öğrenme
8) Mahremiyet teorilerini öğrenme
9) Sosyal medyanın tüketici davranışı üzerindeki etkisinin öğrenilmesi
10) Çocukların yeni medyada karşılaşabileceği içeriklerdeki tehlikelerin ve koruyucu önlemlerin öğrenilmesi
11) Derste işlenen konuların genel değerlendirmesinin ve tekrarının yapılması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Trollerin kişisel özelliklerini ve örnek vakalar üzerinden sosyal medyada trollük olgusunu öğrenme
2) Sosyal medyada nefret söylemini farklı örnekler üzerinden inceleme
3) Sosyal medyada mahremiyete yönelik tehditleri öğrenme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kitle iletişimi McQuail, D., Windahl, S. (2005). İletişim Modelleri: Kitle İletişim Çalışmalarında. Ankara:İmgeYayınevi. Güngör, N. (2013). İletişime Giriş. Ankara:Siyasal Kitabevi.
2) Medya okuryazarlığı Şahin, A. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Anı:Ankara.
3) Yeni medya ve yeni medya okuryazarlığı Binark, M. (2015). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Özcan, A., (2017). Dijital medya okuryazarlığı: Sorunlar, uygulamalar ve beklentiler. Online Academic Journal of Information Technology, 8(28), 55 66. Topçu, Z., Türk, M. S., (2016). Dijital çağ okuryazarlığı bağlamında yeni medya becerileri. Yeni Türkiye, 89, 459-466.
4) Yeni medyada tehditler ve fırsatlar
5) Sosyal medyada trollük ve troller BİNARK Mutlu, ÇOMU Tuğrul, KARATAŞ Şule, KOCA Eray. (2015). “Türkiye’de Twitter’da Troll Kültürü”. Toplum ve Bilim, Sayı 135, 124-157. BİNARK Mutlu, KARATAŞ Şule. (2016). “Yeni Medyada Yaratıcı Kültür: Troller ve Ürünleri ‘Caps’ler”, TRT Akademi, Cilt 1, Sayı 2, 426-448.
6) Sosyal medyada trollük ve troller Buckels, E. E., Trapnell, P. D., Paulhus, D. L. 2014. Trolls just want to have fun. Personality and Individual Differences, 67, 97-102. Craker, N., March, E. 2016. The dark side of Facebook®: The Dark Tetrad, negative social potency,and trolling behaviours. Personality and Individual Differences, 102, 79-84. Coles, B. A., West, M. 2016. Trolling the trolls: Online forum users constructions of the nature and properties of trolling. Computersin Human Behavior, 60, 233-244.
7) Siber şiddet
8) Sosyal medyada nefret söylemi Demirbaş, T. 2017. Nefret söylemi ve nefret suçları. D.E.Ü. Hukuk Fakültesi Dergisi, 19 (özel sayı), 2693-2701. Akgül, M. 2020. Çevrimiçi ortamlarda nefret söylemi: Ekşi Sözlük’te65 yaş üstü sokağa çıkma yasağı tartışmaları. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 51, 57-78.
9) Sosyal medyada nefret söylemi Kuş, O. 2016. Dijital nefret söylemini anlamak: Suriyeli mülteci krizi örnek olayı bağlamında BBC World Service Facebook sayfasına gelen yorumların metin madenciliği tekniği ile analizi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2, 97-121.
10) Sosyal medya ve mahremiyet İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesine Dair Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik. (30.11.2007, Resmî Gazete Sayısı:26716).
11) Sosyal medya ve mahremiyet İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesine Dair Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik. (30.11.2007, Resmî Gazete Sayısı:26716).
12) Sosyal medya ve tüketim kültürü Özcan Demir, N. 2017. Bireylerin tüketimin nesnesine dönüşmesinde, sosyal medya etkisi. Sosyoloji Konferansları, 55, 277-288.
13) Yeni medya ve çocuğun korunması Çocuk Haklarına Dair Sözleşme (1995, 27 Ocak). Resmi Gazete (Sayı:22184).
14) Genel değerlendirme ve tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zıllıoğlu, M. (1996). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi
Güngör, N. (2013). İletişime Giriş Ankara Siyasal Kitabevi
Erdoğan, İ. Alemdar, K. (2011). Kültür ve İletişim Ankara Erk
Eraslan, P. (1993). Kitle Toplumunun Kültürel Yapısı ve Günümüzün Açıklama Biçimi Olarak Magazin Söylemi Marmara İletişim Dergisi, 4 139 156
McQuail, D., Windahl S. (2005). İletişim Modelleri Kitle İletişim Çalışmalarında Ankara İmge Yayınevi.
Şahin, A. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Anı:Ankara.
Binark, M. (2015). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı
Özcan, A., (2017). Dijital medya okuryazarlığı: Sorunlar, uygulamalar ve beklentiler. Online Academic Journal of Information Technology, 8(28), 55 66.
Topçu, Z., Türk, M. S., (2016). Dijital çağ okuryazarlığı bağlamında yeni medya becerileri. Yeni Türkiye, 89, 459-466.
BİNARK Mutlu, ÇOMU Tuğrul, KARATAŞ Şule, KOCA Eray. (2015). “Türkiye’de Twitter’da Troll Kültürü”. Toplum ve Bilim, Sayı 135, 124-157.
BİNARK Mutlu, KARATAŞ Şule. (2016). “Yeni Medyada Yaratıcı Kültür: Troller ve Ürünleri ‘Caps’ler”, TRT Akademi, Cilt 1, Sayı 2, 426-448.
BUCKELS Erin E., TRAPNELL Paul D., PAULHUS DelroyL. (2014). “Trolls Just Want To Have Fun”, Personality and Individual Differences, Sayı 67, 97-102.
Coles, B. A., West, M. 2016. Trolling the trolls: Online forum users constructions of the nature and properties of trolling. Computers in Human Behavior, 60, 233-244.
Cook, C., Schaafsma, J., Antheunis, M. 2018. Under the bridge: An indepth examination of online trolling in the gaming context. New Media& Society, 20(9),3323–3340.
HERRING Susan, JOB-SLUDER Kirk, SCHECKLER Rebecca, BARAB Sasha. (2002). “Searching for Safety Online: Managing “Trolling” in a Feminist Forum”, The Information Society, Sayı 18, 371-384.
Sanfilippo, M., Yang, S. Fichman, P. 2017. Trolling Here, There, and Everywhere: Perceptions of Trolling Behaviors in Context. Journal Of The Association For Information Science And Technology, 68(10), 2313-2327.
Buckels, E. E., Trapnell, P. D., Paulhus, D. L. 2014. Trolls just want to have fun. Personality and Individual Differences, 67, 97-102.
Craker, N., March, E. 2016. The dark side of Facebook®: The Dark Tetrad, negative social potency,and trolling behaviours. Personality and Individual Differences, 102, 79-84.
Coles, B. A., West, M. 2016. Trolling the trolls: Online forum users constructions of the nature and properties of trolling. Computersin Human Behavior, 60, 233-244.
Demirbaş, T. 2017. Nefret söylemi ve nefret suçları. D.E.Ü. Hukuk Fakültesi Dergisi, 19 (özel sayı), 2693-2701.
Akgül, M. 2020. Çevrimiçi ortamlarda nefret söylemi: Ekşi Sözlük’te65 yaş üstü sokağa çıkma yasağı tartışmaları. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 51, 57-78.
Ersoy, U. 2018. Çağımızın pandemisi: Nefret suçları. TAAD, 9(35), 111-174.
Kuş, O. 2016. Dijital nefret söylemini anlamak: Suriyeli mülteci krizi örnek olayı bağlamında BBC World Service Facebook sayfasına gelen yorumların metin madenciliği tekniği ile analizi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2, 97-121.
Kalav, A. ve Certe Fırat, A. B. 2017. Amerikan sosyal medyasında göçmen karşıtlığı ve dijital nefret söylemi: Twitter özelinde bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Kayfor15 Özel Sayısı, 2209-2222.
İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesine Dair Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik. (30.11.2007, Resmî Gazete Sayısı:26716).
Saka, D. 2019. İfşanın sosyal medyada intikam ve cezalandırma aracı olarak kullanımı: Instagram, Twitter ve Facebook örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
Özcan Demir, N. 2017. Bireylerin tüketimin nesnesine dönüşmesinde, sosyal medya etkisi. Sosyoloji Konferansları, 55, 277-288.
Akturan, U. 2010. Hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma eğilimi üzerindeki etkisinin belirlenmesi. Öneri Dergisi, 9 (33), 109-116 .
Yaşar, M. 2017. Hedonik Ve Faydacı Tüketim Bağlamında Tüketici Davranışlarının İncelenmesi: Gençlerin Hedonik Tüketim Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Yayımlanmamış doktora tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
Yıldız, S.Y.2019. Hedonik alışveriş motivasyonları ve teknoloji kabul modeli bileşenlerinin çevrimiçi satın alma niyetine etkisi: Sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış doktora tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
Diğer Kaynaklar: Zıllıoğlu, M. (1996). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi
Güngör, N. (2013). İletişime Giriş Ankara Siyasal Kitabevi
Erdoğan, İ. Alemdar, K. (2011). Kültür ve İletişim Ankara Erk
Eraslan, P. (1993). Kitle Toplumunun Kültürel Yapısı ve Günümüzün Açıklama Biçimi Olarak Magazin Söylemi Marmara İletişim Dergisi, 4 139 156
McQuail, D., Windahl S. (2005). İletişim Modelleri Kitle İletişim Çalışmalarında Ankara İmge Yayınevi.
Şahin, A. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Anı:Ankara.
Binark, M. (2015). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı
Özcan, A., (2017). Dijital medya okuryazarlığı: Sorunlar, uygulamalar ve beklentiler. Online Academic Journal of Information Technology, 8(28), 55 66.
Topçu, Z., Türk, M. S., (2016). Dijital çağ okuryazarlığı bağlamında yeni medya becerileri. Yeni Türkiye, 89, 459-466.
BİNARK Mutlu, ÇOMU Tuğrul, KARATAŞ Şule, KOCA Eray. (2015). “Türkiye’de Twitter’da Troll Kültürü”. Toplum ve Bilim, Sayı 135, 124-157.
BİNARK Mutlu, KARATAŞ Şule. (2016). “Yeni Medyada Yaratıcı Kültür: Troller ve Ürünleri ‘Caps’ler”, TRT Akademi, Cilt 1, Sayı 2, 426-448.
BUCKELS Erin E., TRAPNELL Paul D., PAULHUS DelroyL. (2014). “Trolls Just Want To Have Fun”, Personality and Individual Differences, Sayı 67, 97-102.
Coles, B. A., West, M. 2016. Trolling the trolls: Online forum users constructions of the nature and properties of trolling. Computers in Human Behavior, 60, 233-244.
Cook, C., Schaafsma, J., Antheunis, M. 2018. Under the bridge: An indepth examination of online trolling in the gaming context. New Media& Society, 20(9),3323–3340.
HERRING Susan, JOB-SLUDER Kirk, SCHECKLER Rebecca, BARAB Sasha. (2002). “Searching for Safety Online: Managing “Trolling” in a Feminist Forum”, The Information Society, Sayı 18, 371-384.
Sanfilippo, M., Yang, S. Fichman, P. 2017. Trolling Here, There, and Everywhere: Perceptions of Trolling Behaviors in Context. Journal Of The Association For Information Science And Technology, 68(10), 2313-2327.
Buckels, E. E., Trapnell, P. D., Paulhus, D. L. 2014. Trolls just want to have fun. Personality and Individual Differences, 67, 97-102.
Craker, N., March, E. 2016. The dark side of Facebook®: The Dark Tetrad, negative social potency,and trolling behaviours. Personality and Individual Differences, 102, 79-84.
Coles, B. A., West, M. 2016. Trolling the trolls: Online forum users constructions of the nature and properties of trolling. Computersin Human Behavior, 60, 233-244.
Demirbaş, T. 2017. Nefret söylemi ve nefret suçları. D.E.Ü. Hukuk Fakültesi Dergisi, 19 (özel sayı), 2693-2701.
Akgül, M. 2020. Çevrimiçi ortamlarda nefret söylemi: Ekşi Sözlük’te65 yaş üstü sokağa çıkma yasağı tartışmaları. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 51, 57-78.
Ersoy, U. 2018. Çağımızın pandemisi: Nefret suçları. TAAD, 9(35), 111-174.
Kuş, O. 2016. Dijital nefret söylemini anlamak: Suriyeli mülteci krizi örnek olayı bağlamında BBC World Service Facebook sayfasına gelen yorumların metin madenciliği tekniği ile analizi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2, 97-121.
Kalav, A. ve Certe Fırat, A. B. 2017. Amerikan sosyal medyasında göçmen karşıtlığı ve dijital nefret söylemi: Twitter özelinde bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Kayfor15 Özel Sayısı, 2209-2222.
İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesine Dair Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik. (30.11.2007, Resmî Gazete Sayısı:26716).
Saka, D. 2019. İfşanın sosyal medyada intikam ve cezalandırma aracı olarak kullanımı: Instagram, Twitter ve Facebook örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
Özcan Demir, N. 2017. Bireylerin tüketimin nesnesine dönüşmesinde, sosyal medya etkisi. Sosyoloji Konferansları, 55, 277-288.
Akturan, U. 2010. Hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma eğilimi üzerindeki etkisinin belirlenmesi. Öneri Dergisi, 9 (33), 109-116 .
Yaşar, M. 2017. Hedonik Ve Faydacı Tüketim Bağlamında Tüketici Davranışlarının İncelenmesi: Gençlerin Hedonik Tüketim Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Yayımlanmamış doktora tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
Yıldız, S.Y.2019. Hedonik alışveriş motivasyonları ve teknoloji kabul modeli bileşenlerinin çevrimiçi satın alma niyetine etkisi: Sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış doktora tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

7

9

10

12

13

14

6

8

11

Program Kazanımları
1) İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler.
2) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir.
3) İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
5) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir.
6) İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir.
7) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir.
8) İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir.
10) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir.
11) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir.
12) İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler.
2) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir.
3) İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
5) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir.
6) İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir.
7) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir.
8) İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir.
10) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir.
11) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir.
12) İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100