Tarih
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC209
Ders İsmi: Yenilenebilir Enerji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALİ ATAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ALİ ATAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Yenilenebilir Enerji ve Yenilenemez Enerji hakkında bilgi sahibi olmak ve Yenilenebilir Enerji Kaynaklarını detaylı olarak öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Enerji ve enerji kaynakları hakkında genel bilgi vermek. Yenilenemez ve Yenilenebilir enerjiyle ilgili kavramlar ve sınıflamalar tarihsel bakış açısıyla öğretilecek, yenilenemez ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kıyası yapılacak. Alternatif enerji kaynaklarının tamamı ayrıntılı bir şekilde anlatılacak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Enerji Kavramını öğrenir.
2) Enerji Çeşitlerini (Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları) öğrenir.
3) Enerji Çeşitlerini (Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları) öğrenir.
4) Yenilenemez Enerji Kaynaklarının Önemi ve Yenilenemez Enerji Kaynakları Çeşitlerini öğrenir.
5) Yenilenemez Enerji kaynakları Çeşitleri ve Nükleer Enerji hakkında bilgi sahibi olur.
6) Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Önemi ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Çeşitlerini bilir.
7) Güneş Enerjisini öğrenir.
8) Ara Sınav
9) Rüzgar Enerjisini öğrenir.
10) Jeotermal Enerjiyi öğrenir.
11) Hidroelektrik Enerjisini öğrenir.
12) Biyokütle Enerjisini öğrenir.
13) Genel Tekrar
14) Deniz Kökenli Yenilenebilir Enerji Hidrojen Enerjisini öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Hakkında Bilgilendirme ve Enerji Kavramı Ders Notları, MEGEP
2) Enerji Çeşitleri (Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları) Ders Notları, MEGEP
3) Enerji Çeşitleri (Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları) Ders Notları, MEGEP
4) Yenilenemez Enerji Kaynaklarının Önemi ve Yenilenemez Enerji Kaynakları Çeşitleri Ders Notları, MEGEP
5) Yenilenemez Enerji kaynakları Çeşitleri ve Nükleer Enerji Ders Notları, MEGEP
6) Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Önemi ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Çeşitleri Ders Notları, MEGEP
7) Güneş Enerjisi Ders Notları, MEGEP
8) Ara Sınav (Vize)
9) Rüzgar Enerjisi Ders Notları, MEGEP
10) Jeotermal Enerji Ders Notları, MEGEP
11) Hidroelektrik Enerjisi Ders Notları, MEGEP
12) Biyokütle Enerjisi Ders Notları, MEGEP
13) Deniz Kökenli Yenilenebilir Enerji Ders Notları, MEGEP
14) Hidrojen Enerjisi Ders Notları, MEGEP
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mail olarak gönderilmektedir.
Diğer Kaynaklar: Ders Notları
MEGEP

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
2) Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
3) Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4) Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
5) Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
6) Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7) Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
8) En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
9) Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
10) Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar.
11) Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
12) Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
2) Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
3) Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4) Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
5) Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
6) Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7) Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
8) En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
9) Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
10) Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar.
11) Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
12) Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %