Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD115
Ders İsmi: Görsel İletişim ve Kültür
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı imgenin kültür ve sanatla ilişkisini incelemektir. Ders, öğrencinin modernite ile birlikte görsel kültür ve iletişimde yaşanan değişime dair bilgi sahibi olmasını hedefler.
Dersin İçeriği: Derste, görsel kültürün temel kavramları tanıtılacak ve mekanik yeniden üretimin bakış, görme, imgelerin dolaşımı ve tasarım , anlayışında yarattığı değişimin görsel kültür ve iletişim bağlamında oluşturduğu etkiler ele alınacaktır. Modernizm sonrası tarihsel avangard akımların imge üretimi ve görsel kültür üzerinde yarattığı değişimler incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Görsel kültürün temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
2) İmge, kültür ve sanat arasındaki ilişkiyi anlayıp ve yorumlayabilir.
3) Modernite ve sanayi devriminin bakışta yarattığı değişimi yorumlayabilir.
4) İmgeleri okumayı ve yorumlamayı öğrenecektir.
5) Sanat ve tasarım tarihinden belli başlı yapıt ve akımlara dair giriş düzeyinde bilgi sahibi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Görsel iletişim tasarımı problemlerini tarihsel perspektiften değerlendirecek temel düzeyde bakış açısı kazanır.
2) Tasarım ve sanat tarihinden önemli çalışmaları yorumlayabilir.
3) Derste öğrendikleri ile kendi çalışmaları için yaratıcılığını geliştirecek temel düzeyde bilgi birikimi edinmiştir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin işleyişi, tanıtımı.
2) İmgeler bize ne anlatır? İmge okuma. Ödev.
3) Görsel iletişim, kültür, ve sanat ilişkisi. Ödevlerin yorumlanması.
4) Sanayi devrimi ve mekanik yeniden üretim çağı. Modernite ve görme ilişkisi.
5) Dadaizm akımına giriş.
6) Dadaist şiir nasıl yazılır? Dadaist fotomontaj yapımı. Ödev.
7) Sürrealizm akımı. Ödevlerin yorumlanması.
8) Ara Sınav.
9) Sürrealistlerin sinema ve fotoğraf anlayışı nedir? Sürrealist fotoğraf örnekleri. Ödev.
10) Fütürizm akımı. Ödevlerin yorumlanması.
11) Fütürizm akımı ve sinema. Fritz Lang’in Metropolis filmi izlenecek ve tartışılacak. Ödev.
12) Bauhaus okulu ve tasarım anlayışı I. Ödevlerin yorumlanması.
13) Bauhaus okulu ve tasarım anlayışı II. Ödev.
14) Dönem boyunca işlenen konular bağlamında görsel kültür ve imge üretimi tartışmaları. Ödevlerin yorumlanması.
15) Final sınavı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: John Berger, Görme Biçimleri. çev. Yurdanur Salman. 11.bs, Metis Yayınları, 2014.
Jonathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite''. çev.Elif Daldeniz. Metis Yayınları, 2015.
Diğer Kaynaklar: Ali Artun, Manifesto, Avagard Sanat ve Eleştirel Düşünce. “Sanat Manifestoları Avangard Sanat ve Direniş”. haz. Ali Artun, İletişim Yayınları. 2015.
'Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı, haz. Ali Artun , Esra Aliçavuşoğlu. İletişim Yayınları, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 4
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %